Više od 80 posto korisnika danas koristi pametne uređaje za online pretragu. Da, dobro ste to pročitali, vrtoglavih 80 posto populacije. Popularnost pretraživanja putem mobilnih uređaja samo će se povećavati zbog dolaska novih, sofisticiranijih uređaja na tržište, te navike korisnika da surfaju internetom dok su u pokretu. Korištenje mobilne marketinške platforme bit će od ključne važnosti za marketingaše u budućnosti. Prema tome, uspješna praksa podrazumijeva donošenje odluka o optimizaciji za mobilne uređaje već danas.
Na prvi pogled čini se da je algoritam za pretraživanje putem mobilnih uređaja jednak onome koji se koristi za tzv. desktop uređaje (stolna računala, prijenosna računala i slične). Međutim, postoje male, ali značajne razlike kod pretraživanja putem mobilnih uređaja na koje marketingaši moraju obratiti pozornost.
Donosimo vam pet jednostavnih koraka koji će vam pomoći da vaša web stranica ostvari što bolju poziciju u rezultatima pretraživanja putem mobilnih uređaja.
1. Optimiziranje za mobilne uređaje
Prvi korak je naočitiji, ali ujedno i najvažniji. Ako vaša web stranica nije optimizirana za mobilne uređaje, bit će gotovo i nemoguće da se rangira u mobilnom pretraživanju.
Po pitanju načina optimizacije vaše web stranice, Google vam ipak daje nešto slobode; njemu uistinu nije stalo do toga na koji način ćete strukturirati vašu web stranicu za prikaz na mobilnim uređajima, dokle god posjetiteljima osigurate kvalitetno korisničko iskustvo.
Ipak, treba istaknuti da je najbolji način optimizacije za mobilne uređaje korištenje tzv. responsive (prilagodljiv) web dizajna, koji osigurava da se vaša web stranica prilagodi uređaju korisnika, odnosno, određenoj veličini ekrana. Responsive web stranica pruža kvalitetno korisničko iskustvo neovisno o uređaju koji se koristi u tom trenu, poput prijenosnog računala, tableta ili pametnog telefona, njome se jednostavno upravlja, te osiguravate da svi korisnici koji pretražuju određenu uslugu ili proizvod pronađu upravo vaš biznis.
2. Brže učitavanje stranice
Sporo učitavanje web stranica jedna je od najvećih zamjerki korisnika, a ujedno je i jedan od najvažnijih faktora koji utječu na pozicioniranje stranica u rezultatima pretraživanja putem mobilnih uređaja.
Web stranice na mobilnim uređajima sporije se učitavaju od onih na desktop uređajima, tako da ćete morati poduzeti određene mjere kako biste svoju stranicu ubrzali. Započnite sa smanjivanjem veličina slika, animacija, videozapisa i sličnih materijala, ili pak s uklanjanjem onih nepotrebnih s vaše stranice. Velika je šansa da se upravo zbog takvih sadržaja vaša opterećena stranica sporo učitava.
Uklonite i sve dodatke (plug-in-ove) i druge značajke svoje stranice koji vam ne trebaju ili koje ne koristite. Osiguravajući veću brzinu učitavanja vaše web stranicu, osigurat ćete i bolju poziciju iste na tražilicama.
3. Jačanje lokalnog SEO-a
Većina pretraživanja putem mobilnih uređaja lokalne su prirode, upravo iz razloga što su mobilni uređaji prenosivi i korisnici se oslanjaju na njih da im pomognu pri donošenju informiranih odluka dok su u pokretu. Također, mobilni uređaji ”znaju” vašu lokaciju, pa se Google trudi prikazati vam lokalne rezultate kad god to može.
Prema tome, na vama je da iskoristite lokalnu optimizaciju što više možete, kako bi se vaša web stranica našla na što boljoj poziciji u rezultatima pretraživanja putem mobilnih uređaja. Pobrinite se da uključite lokalne termine u sadržaj na vašoj stranici i na društvenim mrežama, te osigurajte da se vaša web stranica nađe na portalima na kojima korisnici ostavljaju recenzije lokalnih biznisa.
4. Korištenje dugih fraza i razgovornog jezika
Korisnici koji surfaju internetom putem mobilnih uređaja češće koriste usluge glasovnog pretraživanja od tzv. desktop korisnika. Razlog tome nalazi se u manjim ekranima mobilnih uređaja, dodirnim tipkovnicama te obavljanju pretraživanja dok su korisnici u pokretu.
Neovisno o tome koji sustav koriste, ova vrsta pretraživanja oslanja se na svakidašnji, razgovorni jezik. Kako biste bili u skladu s trendovima korištenja usluge glasovnog pretraživanja, uključite više dugih fraza (long tail keywords) u sadržaj na vašoj stranici. Također, pišite jednostavnim stilom, koristeći svakidašnji, razgovorni jezik.
Time ćete omogućiti da Googleovo semantičko pretraživanje utvrdi da se vaša stranica poklapa s raznim glasovnim upitima, te će je nagraditi boljom pozicijom u rezultatima pretraživanja putem mobilnih uređaja.
5. Provjera vizualnog sadržaja
Ovo je posljednji i ujedno i najjednostavniji korak. Jednom kad je vaša stranica spremna, provjerite njezin izgled na različitim mobilnim uređajima. Obratite pozornost na prikaz vizualnog sadržaja, poput slika, videozapisa ili bilo kakvih drugih grafika. Provjerite da se i tekstualni sadržaj nalazi u za to predviđenom prostoru i da je ispravno prikazan. Ukoliko primijetite bilo kakve greške u prikazu, ovo je najbolje vrijeme da poduzmete potrebne korake za ispravak.
Upamtite da je u konačnici najvažnije pružanje kvalitetnog korisničkog iskustva vašim posjetiteljima. Osiguravajući zadovoljstvo svojih korisnika, osigurat ćete i bolju poziciju vaše web stranice na tražilicama, te će ista imati veću vidljivost i ostvariti više prometa, što je rezultat koji želite postići.
Leave a Reply