
Image by forbes.com
Većina tvrtki koje ulažu u internet marketing svakako ne želi da njihov sadržaj pasivno boravi na mjestu gdje su ga objavili i da ga rijetko koji korisnik vidi, a time i pročita. Upravo iz tog razloga, važno je imati dobar plan za distribuciju sadržaja. Veliki portali, kao što su Poslovni dnevnik ili Net.hr, nemaju problema s privlačenjem posjetitelja koji rado čitaju njihov sadržaj te ga dijele na drugim marketinškim platformama. Takvi mediji imaju veliku popularnost među čitateljima, nalaze se na visokoj poziciji u organskim pretragama te imaju široki krug sljedbenika na društvenim mrežama.
Za sve ostale (uključuje veliku većinu web stranica i blogova) , distribucija sadržaja uključuje dovođenje sadržaja do ciljane publike i ostvarivanje konverzija. U ovom članku, osvrnut ćemo se na 5 jednostavnih načina na koje možete ojačati distribuciju svog sadržaja te približiti sadržaj vaše web stranice i društvenih mreža svojoj ciljanoj publici.
1. Usredotočite se na širenje e-mail liste vaših pretplatnika te je iskoristite za distribuciju.
E-mail lista vaših pretplatnika (eng. subscribera) zasigurno je najvažnije sredstvo koje imate u borbi za čitatelje. Čak 80% marketingaša izjavilo je da je e-mail iznimno važan marketinški kanal za njihov biznis; 20% njih tvrdi da je izravno povezan s njihovom primarnim izvorom prihoda, a 60% upućuje na to da je e-mail marketing presudan za prodaju njihovih proizvoda i usluga.
E-mail je vjerojatno i najučinkovitiji distribucijski kanal kojeg netko može posjedovati. Domet i vidljivost sadržaja na društvenim mrežama i pretraživačima su pod utjecajem stalnim promjena algoritama. Na domet vaših e-mailova utječete samo vi, ulaganjem svog truda u dobro isplaniranu strategiju distribucije.
Poradite na vezama sa svojom čitateljskom zajednicom i njegujte odnose sa svojim pretplatnicima, kako biste stekli pravo da im redovito šaljete sadržaj kojeg smatrate vrijednim i relevantnim, tj. objave na svom blogu ili pak, na društvenim mrežama.
2. Ponovno podijelite svoj sadržaj na društvenim mrežama.

Image by reachingutopia.com
Mnogi marketingaši i poslovni ljudi koji se koriste internetom ne koriste praksu ponovnog dijeljenja vlastitog sadržaja. Smatraju da će, ponavljajući sadržaj, iživcirati svoju publiku te je u konačnici udaljiti od svog biznisa.
Izazovi kod distribucije sadržaja putem društvenih mreža su dvostruki: kao prvo, znamo da drugi čimbenici znaju omesti domet nekog sadržaja. Na Facebooku, primjerice, organski domet sadržaja po obožavatelju (fanu) je između 6 i 7%. Prema tome, ovisno o tome što se ”natječe” za pozornost publike u Newsfeedu u tom trenu, vaše objave mogu doseći manji ili veći broj vaših čitatelja.
Na Twitteru, s druge strane, iako ne znamo zasigurno koliki je životni vijek pojedinog tweeta, mnogi smatraju da je manji od 18 minuta (ovo je podatak za tržišta gdje je Twitter puno više prisutan negu u HR). To znači da će samo oni sljedbenici (followeri) koji se nađu online unutar tih 18 minuta vidjeti vaš sadržaj; ostali vjerojatno i neće.
Iz ovih razloga, ponovno dijeljenje sadržaja nije samo prihvaćena, već je i nužna praksa. Svoj sadržaj podijelite u više navrata kroz prvih par dana nakon prve objave, a nemojte se ustručavati koristiti ga i nakon par tjedana ili pak, mjeseci.
3. Koristite plaćene kanale za distribuciju vašeg sadržaja.
Prirodni oglasi (native ads) i oglasi na društvenim mrežama nisu namijenjeni samo za tvrtke koje nemaju dobar domet ili distribuciju, već i za ostale. Naime, plaćeni oglasi su odličan način za jačanje distribucije sadržaja. Recimo da trenutno imate oko 10.000 obožavatelja na Facebooku. Zašto ne biste iskoristili plaćeni oglas te došli do 20.000?
Prirodni oglasi su odličan način predstavljanja sadržaja vašoj ciljanoj publici na nenametljivi način. Pošto je vaš sadržaj prikazan uz drugi, relevantni sadržaj doseže publiku koja je zainteresirana i voljna na čitanje.
4. Iskoristite publiku drugih kao gostujući pisac (tzv. guest blogging)

Image by triplecurve.com
Kao gostujući pisac, imat ćete pristup publici drugih web stranica i blogova, s kojima inače niste u kontaktu, te ćete time imati priliku povećati svoj krug čitatelja.
Pronađite poznate web stranice i blogove koji relevantni za vašu industriju, a time i za vaš biznis te kreirajte zanimljiv sadržaj koji ćete objaviti na njihovim stranicama kao gostujući pisac. Na taj način, ustanovit ćete se kao autoritet u svojoj industriji te ćete privući posjetitelje tih web stranica na svoju. Pošto se radi o stranicama koje su po prirodi slične vašem biznisu, upravo njihova čitalačka publika je ona koja i vas zanima.
5. Odaberite distribucijski kanal koji je doveo do najvećeg povrata uloženih sredstava (ROI).
Distribucija sadržaja je ključni dio slagalice content marketinga koji često biva zanemaren. Ipak, važno je napomenuti da neće svaki distribucijski kanal biti jednako učinkovit za sve poslovne poduhvate.
Važno je testirati razne kanale te utvrditi koji su najučinkovitiji te rezultiraju velikim povratom uloženih sredstava (ROI). Smatra se da se najveći ROI može pronaći koristeći sljedeće kanale:
- Optimizaciju za tražilice (SEO)
- Organske objave na Twitteru, Facebooku, Instagramu te LinkedInu
- Sponzorirane tweetove
- Blog marketing
- AdWords, uključujući remarketing i mobilni marketing
Testirajte ove kanale te utvrdite postižu li dobre rezultate kod vaše publike. Za postizanje najboljih rezultata, kreirajte sadržaj upravo za ove platforme, umjesto da prilagođavate postojeće sadržaje različitim platformama.
Leave a Reply