Većina malih poslovnih subjekata ovisi o svojoj web stranici kad je u pitanju marketing. Ona je prva destinacija posjetitelja, i predstavnik te male tvrtke ili obrta, prema kojem posjetitelji stječu dojam o prirodi i kvaliteti poslovanja. Web stranica donosi leadove i konverzije, tj. utječe na svoje posjetitelje da obave kontakt, narudžbu ili pak kupnju određenih proizvoda ili usluga.
Najveće pogreške proizlaze iz činjenice da svi teže vizualno lijepoj web stranici, dok zaboravljaju na male detalje, koji ukoliko nisu postavljeni pravilno u konačnici umanjuju funkcionalnost stranice. Ti su detalji toliko jednostavni da ih se vlasnici web stranica često ni ne sjete pri kreiranju stranice ili ih jednostavno zanemare, ne shvaćajući njihovu važnost.
Ključ uspjeha nalazi se u planiranju i temeljitosti pri kreiranju stranice. Također, ne šteti pogledati i tuđe web stranice i vidjeti gdje su drugi pogriješili, kako biste osigurali da i vi ne krenete krivim stopama.
Donosimo vam listu 8 “popularnih” grešaka web stranica, koje sigurno želite izbjeći, kako biste imali kvalitetnog i uspješnog predstavnika vašeg biznisa.
1. Pravopis i gramatika
Kad pričamo o osnovama, greške u pravopisu i gramatici su prve o kojima treba razmisliti. Istraživanje je pokazalo da 59% kupaca neće poslovati s tvrtkom čija web stranica sadrži gramatičke pogreške.
Ne postoji lakši način odbijanja publike od teksta punog gramatičkih pogrešaka, koji je nečitljiv i prema tome, neprofesionalan kao i biznis kojem pripada. Pogreške u samom tekstu vode do izravnog gubitka kredibiliteta vašeg poslovanja i šalju poruku vašoj publici o tome koliko brige vodite o detaljima, vašoj web stranici i njima, kao vašim čitateljima, kada niste u stanju popraviti ni najmanje pogreške na vašoj stranici.
2. Zastarjeli sadržaj
Statična web stranica na putu je da postane mrtva web stranica. Kako bi se posjetitelji učestalo vraćali na vašu stranicu, morate im dati razloga za to putem objavljivanja novog sadržaja.
Odličan način za privlačenje posjetitelja je dodavanje blog sekcije vašoj stranici. Blog možete nadopunjavati novim sadržajem vezanim uz vaš biznis, popusta koje nudite, vijesti iz industrije, savjeta za odabir proizvoda i sl. Kvalitetan i originalan sadržaj sigurno će privući posjetitelje i stvoriti čitalačku publiku, koja će dolaziti na vašu stranicu iz dana u dan.
Također, ne zaboravite uključiti i gumbiće za razne društvene mreže, poput Facebooka, Twittera i ostalih, te tzv. poziv na akciju (CTA – call to action) na vašu stranicu. Uložite vrijeme potrebno za istraživanje i kreiranje uvjerljivog poziva na akciju i pazite da ga strateški smjestite na svoju stranicu.
3. Skrivene kontakt informacije
Ovaj mali, ali izuzetno bitan detalj često biva izguran s web stranice, i stavljen u neki kutak gdje ga posjetitelji ne mogu naći. Upravo kontakt informacije, tj. informacije o načinu na koji posjetitelji mogu doći do vašeg biznisa, u obliku adrese, e-maila, telefonskog broja ili kontakt obrasca, moraju biti na vidljivom mjestu i biti lako dostupni kupcima u svakom trenu. Ne želite da vaši posjetitelji surfaju vašom stranicom u očajničkom pokušaju da nađu kontakt informacije o vašem misterioznom biznisu. Pobrinite se da takvi podaci budu predočeni i jednostavni za korištenje.
4. Labirint klikova
Koliko god vizualno lijepa vaša web stranica bila, nikome neće biti od koristi ako se posjetitelji na njoj ne mogu snaći. Prema tome, jednostavna navigacija dobar je početak. Olakšajte proces kretanja vašom stranicom svojim posjetiteljima, kako biste ih što dulje zadržali na njoj.
Također, pobrinite se da je proces kupnje proizvoda ili usluge jednostavan i brz, bez mogućnosti zbunjivanja kupca. Idealan proces kupnje sastoji se od tri klika i ne vodi kupca kroz labirint klikova potrebnih za ostvarivanje akcije. Upamtite, više klikova otežava proces kupnje i navodi posjetitelja na prestanak djelovanja i odlazak s vaše stranice.
5. “Mrtvi” linkovi
“Mrtvi” linkovi vode posjetitelje vaše stranice na mjesta na internetu koja više ne postoje. Ovo je velika greška koja će iritirati posjetitelje i odbiti ih od daljnjeg surfanja vašom stranicom.
Ako vaš posjetitelj recimo čita sadržaj na vašem blogu, i taj sadržaj nudi link za dodatne informacije, na vama je da provjerite da taj link stvarno vodi na pravo mjesto. Ne želite zbog takvih grešaka gubiti posjetitelje i kredibilitet.
Također, imajte u vidu da su najgori ”mrtvi” linkovi oni koji bi trebali voditi na ostale sekcije vaše web stranice, a to ne čine. Zamislite što to govori o vašem biznisu posjetiteljima. Sasvim je razumljivo da oni smatraju da ste neorganizirani pošto ne možete voditi brigu ni o vlastitom sadržaju i linkovima, te neće željeti surađivati s vama.
6. Komplicirani web dizajn
Da, svi žele vizualno lijepu stranicu, ali to ne znači da morate koristiti sve trikove koji postoje. Neke tehnike i dodatke je bolje ne upotrijebiti kako biste osigurali lijepu, jednostavnu, ali i funkcionalnu stranicu.
Činjenica je da je sporo otvaranje stranice jedan od glavnih razloga zašto posjetitelji napuštaju stranicu. Ukoliko se vaša stranica ne otvara brzo i pravilno u posjetiteljevom pretraživaču, ili pak na mobilnom uređaju, taj isti posjetitelj će vjerojatno otići s vaše stranice i više se neće vratiti. Prema tome, izaberite elemente web dizajna koji će poboljšati vašu stranicu, a pritom neće smanjiti kvalitetu korisničkog iskustva.
7. U iščekivanju posjetitelja
Jedno je kreirati web stranicu, a drugo imati hordu posjetitelja svaki dan. Promet je bitna stavka koja također ovisi o vama i vašoj stranici.
Možete oglašavati svoj biznis na raznim društvenim mrežama, poput Facebooka, Twittera, LinkedIn-a, ili pak putem PPC plaćenih kanala kao što je Google Adwords. Tu vam uvelike može pomoći sadržaj vašeg bloga, čiji će objavljeni sadržaj uputiti posjetitelje vaših profila na društvenim mrežama na vašu web stranicu.
Možete se uključiti na razne forume koji se tiču vaše industrije, komentirati i davati savjete korisnicima, te nuditi linkove za sadržaj na vašoj stranici. Postanite partner drugih web stranica i blogova te time ojačajte svoju. Također, ne zaboravite na opciju e-mail newslettera, putem kojeg ćete izgraditi listu pretplatnika i stalnih posjetitelja.
8. Neulaganje u responsive web stranicu
Prilikom kreiranja stranice, nemojte zaboraviti i na mobilne korisnike, kojih danas ima sve više i više. Dizajn prikladan za računalo jest osnova, ali važno je dizajnirati web stranicu i za sve ostale uređaje koji imaju pristup internetu, poput tableta i pametnih mobilnih uređaja. Prema tome, pripazite da vaša web stranica ima i tzv. responsive dizajn, tj. da se prilagođava posjetiteljevom pregledniku. Mnogi poslovni subjekti, a među njima i vaši konkurenti, već ulažu u responsive web dizajn. Važno je da i vi držite korak s njima.
Leave a Reply