Na digitalni marketing danas utječu brojni faktori. Ipak, jedan od najvažnijih odnosi se na stalni razvoj i rast popularnosti novih tehnologija. Često nismo ni svjesni koliko su nove tehnologije promjenile našu industriju, pa i svakodnevnicu – od društvenih mreža koje su danas u središtu svih zbivanja, do onih koji su vladali prošlim vremenima, poput radija i televizije.
Nove tehnologije javljaju se svakodnevno i permanentno utječu na daljnji razvoj različitih industrijskih i poslovnih grana. Ovaj članak Vam donosi pregled tehnologija koje su već uvele promjene ili će pak, tek utjecati na svijet digitalnog marketinga.
1. Proširena stvarnost
Proširena ili „augmentirana“ stvarnost (engl. augmented reality) tehnologija je koja, iako postoji već godinama, nije još dostigla svoj vrhunac po pitanju prihvaćenosti od strane korisnika. Ipak, nedavno objavljena aplikacija Pokemon Go koja je temeljena upravo na proširenoj stvarnosti i iznimno popularna među korisnicima, mogla bi biti točka prekretnica za prihvaćanje važnosti ove tehnologije.
Uzevši u obzir milijune korisnika mobilnih uređaja, koji su prihvatili koncept proširene stvarnosti, nije ni čudo da marketingaši aktivno rade na razvoju novih aplikacija temeljenih na ovoj tehnologiji i integraciji oglasa u iste, kako bi našli nove načine da zadrže pažnju ciljanog tržišnog segmenta i povežu dva svijeta – fizički i virtualni.
2. Virtualna stvarnost
Upravo spomenuta proširena stvarnost samo je mali dio velikog prostranstva zvanog virtualni svijet. Virtualna stvarnost je još složenija te uključuje stvaranje digitalne stvarnosti za korisnike.
Uzmimo za primjer uređaj Oculus Rift, koji je temeljen na konceptu virtualne stvarnosti, a za kojeg se predviđa da će premašiti zaradu od 2 milijarde dolara do kraja ove godine. Prema tome, nije teško zaključiti da će ova vrsta tehnologije doživjeti veliki uspjeh i u nadolazećim godinama.
Virtualna stvarnost utječe i na svijet digitalnog marketinga, donoseći kupcima novo, stvarno iskustvo kupovine proizvoda. Primjerice, prihvaćajući ovaj koncept, online trgovine odjećom mogu omogućiti svojim kupcima virtualno isprobavanje odjeće te im tako pomoći pri odluci o kupovini iste.
3. Vizualizacija podataka
Termin „veliki podaci“ (engl. big data) označava rast količine digitalnih podataka prikupljenih iz raznih izvora te tehnologije i koncepte iskorištavanja takvih „velikih podataka“. Danas je ovo iznimno važan koncept u poslovnom svijetu, jer pomoću njega kompanije imaju pristup ogromnoj količini podataka o svojim potrošačima, čime mogu bolje razumjeti njihovo ponašanje i razmišljanje pa tako i osmisliti kvalitetnije marketinške kampanje.
Ipak, „veliki podaci“ nisu sve što nam je potrebno kako bismo ostvarili prednost u marketinškom svijetu. Potrebno nam je i sredstvo interpretacije te pojednostavljivanja i prezentiranja dobivenih informacija. Drugim riječima, potrebna nam je vizualizacija podataka.
4. Automatizacija marketinga
Od platformi koje nude planiranje objava i sindikaciju sadržaja na društvenim mrežama, do programa koji sami mogu pisati spomenuti sadržaj, automatizacija marketinga danas je iznimno važna tehnologija u svijetu marketinga.
Radi se o industriji koja je danas vrijedna više od 5,5 milijardi dolara i koja uvelike olakšava život marketingaša time što nudi alate i strategije za jednostavnije i učinkovitije upravljanje marketinškom kampanjom i svakodnevnim rutinskim zadacima.
5. Internet stvari
Internet stvari (engl. Internet of Things) novi je evolucijski korak u digitalnom svijetu. Ovim terminom označavamo povezivanje i umreživanje uređaja putem interneta, poput pametnih pećnica, termostata, televizora i drugih aparata, koji se mogu programirati na daljinu i integrirati u cjelokupni sustav.
Ova je tehnologija iznimno važna ne samo za korisnike koji žele upravljati svojim uređajima s jednog mjesta, već i za marketingaše koji žele otvoriti kanale za komunikaciju s tim istim korisnicima. Primjerice, ova tehnologija marketingašima nudi opciju oglašavanja njihovih proizvoda onim korisnicima koji već koriste slične proizvode, i to u prostoru njihovog doma.
6. Virtualni pomoćnici
Osobni digitalni pomoćnici danas su pouzdani vodiči korisnika pametnih telefona u pronalasku informacija i obavljanju svakidašnjih poslova. Siri i Cortana samo su neki od primjera odličnih sustava tehnologije umjetne inteligencije sposobne za komunikaciju s korisnicima.
Ova tehnologija već je počela mijenjati proces pretraživanja interneta, jer se njeni korisnici oslanjanju na glasovne upute i pravovremene, opće podatke pronađene ne samo na internetu, već i na samom uređaju. Novi korak u razvoju virtualnih pomoćnika odnosi se na uključivanje istih u kućne uređaje, poput Alexe, koju je predstavio Amazon.
U marketingu, virtualni pomoćnici imaju iznimno važnu ulogu, jer upravo oni omogućuju kompanijama da pruže korisnicima najbolje moguće iskustvo kupovine, pomažući im da pronađu željene proizvode, odgovarajući na njihove upite ili pak, nudeći im pomoć pri navigaciji web stranicom odabrane tvrtke.
Sa zadovoljstvom iščekujemo Vaše komentare u vezi ove teme…
Stjepan says
Nove tehnologije i njihov utjecaj na digitalni marketing vidim kao priliku za one koji su u toku s vremenom. Upravo zbog toga i volim ovu vrstu posla, uvijek postoje novi načini i nove prilike. Zbog toga nikad nije dosadno! Volio bi pročitati više o tome kako planirate koristiti gore navedene tehnologije.