Polako, ali sigurno, približavamo se kraju još jedne godine, koja je po mnogo čemu bila inovativna i dinamična, pogotovo u industriji digitalnog marketinga i online oglašavanja.
Razne tehnološke inovacije i novotarije utjecale su na one postojeće strategije i alate koje mi marketingaši koristimo u svojim kampanjama, ali i potaknuli razvoj nekih novih, koji će se definitivno biti „must have“ u skoroj budućnosti.
Svi oni sretnici koji su dio svijeta digitalnog marketinga (npr. autor ovog teksta) znaju koliko je dinamično i zanimljivo upravo ovo razdoblje, koje je donijelo nove prilike za osmišljavanje kampanja brandova, jačanje autoriteta i povezivanje s korisnicima na razne načine i koristeći brojne platforme. Ipak, brzina kojom se stvari mijenjaju u digitalnom svijetu zna ponekad biti i zastrašujuća.
Ovaj članak je osmišljen da Vam prezentira neke od najvažnijih trendova koji dominiraju digitalnim marketingom u 2016. godini i biti će još važniji u 2017.
Godina još nije gotova te i dalje imate vremena da iskoristite neke od navedenih trendova i u svojoj marketinškog kampanji za zadnji kvartal i osigurate ugovore za 2017.
1. Smartphone uređaji i mobilni marketing
Mobilni marketing razvio se proteklih godina, i to posebice otkad su pametni mobilni uređaji, poput mobilnih telefona i tablet uređaja, zavladali tražištem i izravno utjecali na smanjenje korištenja klasičnih desktop kompjutera za potrebe surfanja internetom.
Mobilni telefoni postali su oblikom i performansama veći i jači, a time i lakši za korištenje dok su njihovi korisnici u pokretu. Brojne top svjetske kompanije, poput Googlea i Facebooka, danas razvijaju svoje proizvode razmišljajući upravo o korisnicima mobilnih uređaja te se prilagođavaju potrebama istih. Također, i pametni nosivi uređaji, poput FitBit-a i smart satova, rastu po popularnosti.
Navedeni mobilni trendovi danas utječu na tvrtke i organizacije koje se odlučuju za marketinške strategije koje ciljaju upravo korisnike u pokretu pa tako koriste lokalnu optimizaciju (local SEO), oglašavanje putem aplikacija i slične metode koje se temelje upravo na korištenju mobilnih uređaja.
2. Personalizacija sadržaja
Digitalni svijet je zagušen raznim oblicima sadržaja i brojnim novim start-upovima koji se pokreću svakodnevno. Korisnici su stalno izloženi istim sadržajima te se često osjećaju izmanipulirano od strane oglašivača. Stoga, brojni digitalni marketingaši koriste tehnologiju personalizacije web stranice, koja omogućuje prilagodbu sadržaja web stranice za pojedine korisnike ili pak, grupe korisnika, kako bi svakom posjetitelju pružili jedinstveno, upravo za njih kreirano, web iskustvo.
Ovaj pristup uključuje korištenje raznih interaktivnih sadržaja, različitih oblika sadržaja te predlaganje posebnog sadržaja usmjerenog k interesima određenih korisnika, tj. onima koji učestalo posjećuju web stranicu.
3. Marketing putem aplikacija
Marketing putem aplikacija je dobio na važnosti u 2016. godini, upravo zbog redovitog korištenja mobilnih uređaja za surfanje internetom. Korisnici se danas okreću ka korištenju aplikacija, čak i više nego posjećivanju tradicionalnih web stranica pa su tako velike kompanije, poput Googlea, počeli osmišljavati nove ideje i poslovne prilike koje bi mogli iskoristiti svi tipovi poslovnih subjekata i programeri aplikacija.
Primjerice, Google je krajem prošle godine pokrenuo tzv. app streaming, koji korisnicima omogućuje pristup aplikacijama na stranicama rezultata pretraživanja pa čak i onda kada određenu aplikaciju nemaju instaliranu na svojem uređaju.
4. Olakšana kupovina na internetu
Proces donošenja odluke u vezi kupovine na internetu za korisnike je postao teži nego ikad. Brojni sadržaji kojima su izloženi otežali su njihovu odluku o kupovini, upravo zbog većeg broja ponuđenih opcija, koraka koje moraju obaviti pri kupovini i raznih informacija koje se od njih traže.
Kupcima, stoga, treba sve više i više vremena kako bi se odlučili na kupovinu te im marketingaši pokušavaju olakšati proces kako bi ih potaknuli na željeno djelovanje korištenjem i drugih marketinških platformi, prije dolaska kupca na samu web stranicu.
Primjerice, većina društvenih mreža danas nudi opciju kupovine putem aplikacije (engl. in-app shopping) ili pak, jednostavniji postupak naplate (engl. in-app checkout) za proizvode koji se oglašavaju na njihovim stranicama. Također, kupovina putem Googleovih stranica rezultata pretraživanja je također porasla po popularnosti.
5. Integracija marketinških platformi
Zasebno korištenje marketinških platformi je stvar prošlosti. Danas, digitalni marketingaši ne razmišljaju o marketinškim strategijama zasebno, već ih ciljano integriraju u jedan veći marketinški plan. Ovom pristupu uvelike pomaže tehnološki napredak, koji je omogućo razvoj softvera kojim se u isto vrijeme mogu pratiti učinci raznih marketinških kanala i strategija.
Također, za neminovnu integraciju marketinških platformi zaslužna je i činjenica da je danas gotovo nemoguće uspjeti u jednom aspektu marketinga bez korištenja drugog, kao na primjer korištenjem optimizacije za web tražilice (SEO), bez prethodno utvrđene valjane content marketing strategije. Drugim riječima, integracija platformi je danas postala temeljni uvjet za napredak sveukupne marketinške kampanje.
Imate li iskustva s navedenim ili prijedlog koji će obogatiti ovaj članak?
Bilo bi nam drago da svoje znanje, iskustvo ili zapažanje zabilježite kroz komentare, hvala unaprijed!
Leave a Reply