D4Web

  • O NAMA
  • PROIZVODI I USLUGE
    • IZRADA I REDIZAJN WEB STRANICA
    • GOOGLE ADWORDS OGLAŠAVANJE
    • OPTIMIZACIJA WEB STRANICA – SEO
    • CONTENT MARKETING
    • WEB HOSTING
  • D4WEB BLOG
  • KONTAKTIRAJTE NAS

Kako Korisničko Iskustvo Utječe na Poziciju Vaše Stranice u Tražilicama?

By D4Web Team Leave a Comment

korisnicko iskustvo i utjecaj na web trazlice

Image by creativedigest.co.uk

Većina SEO stručnjaka zna da veliki broj faktora utječe na poziciju web stranice u Googleu i ostalim tražilicama.

Korištenje pravilnih title oznaka te meta opisa, kreiranje novog, kvalitetnog sadržaja, redovite objave na društvenim medijima i jačanje autoriteta putem odličnih recenzija vašeg biznisa na lokalnim web stranicama – sve su to faktori koji utječu na vidljivost i bolju poziciju vaše stranice u rezultatima pretrage te na organski promet ka istoj.

Ipak, postoje i drugi faktori koje Google smatra važnima kad je u pitanju autoritet vaše web stranice. Radi se o faktorima koji utječu na kvalitetu korisničkog iskustva. Uzevši u obzir da Google želi pružiti korisnicima najbolje online iskustvo, upravo ovi faktori imaju jaki utjecaj na određivanje pozicije vaše web stranice u rezultatima pretrage.

 

1. Brzina otvaranja stranice

brzina otvaranja stranice - test

Brzina otvaranja vaše stranice neće odrediti vidljivost vaše stranice u pretraživačima, ali je ipak, faktor kojeg vrijedi optimizirati. Brzina stranice od ključne je važnosti za osiguravanje pozitivnog korisničkog iskustva pa je time i iznimno važna i Googleu.

Uzevši u obzir da se danas većina pretraživanja odvija putem mobilnih uređaja, brzina otvaranja stranica postala je još važnija; mobilni uređaji su nerijetko sporiji od stolnih kompjutera te je korisniku svaka sekunda važna.

Korištenjem raznih alata možete izmjeriti brzinu učitavanja vaše stranice te osigurati da zadovoljava kriterije korisnika. Također, pripazite da redovito održavate svoju stranicu, uklonite nepotrebne videozapise koji usporavaju njen rad te smanjite slike da zauzimaju što manje prostora.

Naš omiljeni alat za provjeru brzine otvaranja stranice zove se Pingdom. Ukoliko ste se odlučili sami provjeriti brzinu Vaše web stranice važno je da prije samog  test kliknete na opciju „settings“ ispod polja gdje upisujete URL i kliknete na vama fizički najbliži server preko kojeg će se testiranje odvijate (Amsterdam ili Stockholm), jer je alat automatski namješten da testira preko servera koji je smješten na području SAD-a. Rezultati našeg testiranja vidljivi su na slici iznad na slici („Stockholm“ je bio brži od „Amsterdama“).

 

2. Sigurnost stranice

sigurnost web stranice - https

Image by seo.pe

Sigurnost vaše stranice je također bitan faktor. Većina smatra da samo određene web stranice, poput platformi za e-trgovinu zahtijevaju neki oblik zaštite, pošto traže unošenje broja kreditne kartice i definiranje opcija plaćanja od strane svojih korisnika.

Ipak, postoje i druge vrste stranica koje ipak trebaju neki oblik zaštite. Google trenutno nagrađuje one stranice koje su zaštićene tzv. SSL šifriranjem (vidljivo prema slovu ”s”  u ”https” dijelu web adrese određene stranice) s malim poticajem njihove pozicije u rezultatima pretraživanja.

 

3. Intuitivna navigacija

prikaz ucinkovite navigacije web stranice

Navigacija vaše web stranice od izuzetne je važnosti. Do svake dijela vaše web stranice trebalo bi se brzo i jednostavno doći korištenjem menija i podmenija. Glavna navigacija vaše stranice trebala bi sadržavati 4-5 različitih glavnih kategorija te spektar potkategorija unutar svake (ukoliko je potrebno). Sve bi trebalo biti vertikalno povezano i logički organizirano kako bi se posjetitelj koji se prvi put našao na vašoj stranici mogao lako snaći.

Google analizira organizaciju vaše web stranice i prati aktivnost posjetitelja na istoj, kako bi utvrdio koliko je jednostavna stranica za korištenje. Što je lakše surfati vašom stranicom, to bolje.

Prema tome, popravite strukturu svoje stranice i osigurajte najbolji pregled sadržaja iste, kako biste omogućili vašim posjetiteljima pozitivno korisničko iskustvo, a time i osigurali bolju poziciju svoje stranice u tražilicama.

 

4. Unutarnje povezivanje (internal linking)

prikaz internih linkova D4WEB

Što je manji broj klikova potreban za kretanje web stranicom, to bolje za korisnika, a i za poziciju vaše web stranice. Ukoliko neki dio vaše stranice zahtijeva više od tri klika kako bi se došlo do njega, postići ćete sljedeće: korisnici će biti iživcirani jer će im previše vremena trebati da dođu do željenog dijela vaše stranice, što će negativno utjecati na njihovo korisničko iskustvo, a sukladno tome, Google će smatrati da vaš spomenuti dio vaše stranice nije važan jer ste toliko otežali ”put” do njega pa vam neće imati razloga dati bolju poziciju u rezultatima pretraživanja.

Do odlične povezanosti svih dijelova vaše web stranice doći ćete korištenjem unutarnjih poveznica (internal linking) u člancima i objavama na vašim stranicama, čime ćete se osigurati da niti jedan dio vaše web stranice nije više od tri klika udaljen te ćete time doprinijeti pozitivnom korisničkom iskustvu svojih posjetitelja.

 

5. Optimizacija za mobilne uređaje

mobile-friendly test

Mobilna optimizacija više nije samo jedan od faktora bitnih za korisničko iskustvo, već se smatra minimumom kojeg trebate uložiti ukoliko želite da vaša web stranica ostvari dobru poziciju u tražilicama. Pošto su pretraživanja putem mobilnih uređaja danas iznimno popularna među korisnicima, Google je osmislio oznaku ”za mobilne uređaje” (mobile-friendly) za one web stranice koje su optimizirane za mobilno pretraživanje. Nadalje, od 21. travnja ove godine, Google je mobilnu prilagođenost uveo i kao novi faktor za rangiranje web stranica.

Ukoliko vaša stranica još nije optimizirana za mobilne uređaje, sad je vrijeme da se za to pobrinete, korištenjem tzv. responzivnog dizajna ili pak kreiranjem posebne mobilne verzije vaše stranice. Važno je napomenuti da se ipak responzivna web stranica danas smatra standardom u svijetu web dizajna.

Filed Under: Internet Marketing, SEO Tagged With: brzina, faktor, google, internal, iskustvo, korisničko, link, mobilni, navigacija, optimizacija, otvaranja, povezivanje, pozicioniranje, ranking, sigurnost, stranica, trazilica, unutarnje, uređaj, web

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Naša lokacija

Započnite Projekt s Nama

Naše sjedište se nalazi u Rijeci, dok su naši poslovni poduhvati i suradnici raspoređeni diljem svijeta.
Sa zadovoljstvom želimo čuti o vašim trenutnim i budućim projektima, obratite nam se s povjerenjem!
Email: info@d4web.com.hr
Kontakt forma: KLIKNI OVDJE
Radno vrijeme: pon-pet 08:00-16:00

Povežite se s nama

Povežite se s nama na društvenim mrežama i pratite naše sadržaje i preporuke.
  • Facebook
  • Google+
  • Twitter

©2016•Sva prava pridržana•D4Web

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, koristimo kolačiće (cookies) na našoj web stranici.
Postavke kolačićaPrihvati
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT