
Image by creativedigest.co.uk
Većina SEO stručnjaka zna da veliki broj faktora utječe na poziciju web stranice u Googleu i ostalim tražilicama.
Korištenje pravilnih title oznaka te meta opisa, kreiranje novog, kvalitetnog sadržaja, redovite objave na društvenim medijima i jačanje autoriteta putem odličnih recenzija vašeg biznisa na lokalnim web stranicama – sve su to faktori koji utječu na vidljivost i bolju poziciju vaše stranice u rezultatima pretrage te na organski promet ka istoj.
Ipak, postoje i drugi faktori koje Google smatra važnima kad je u pitanju autoritet vaše web stranice. Radi se o faktorima koji utječu na kvalitetu korisničkog iskustva. Uzevši u obzir da Google želi pružiti korisnicima najbolje online iskustvo, upravo ovi faktori imaju jaki utjecaj na određivanje pozicije vaše web stranice u rezultatima pretrage.
1. Brzina otvaranja stranice
Brzina otvaranja vaše stranice neće odrediti vidljivost vaše stranice u pretraživačima, ali je ipak, faktor kojeg vrijedi optimizirati. Brzina stranice od ključne je važnosti za osiguravanje pozitivnog korisničkog iskustva pa je time i iznimno važna i Googleu.
Uzevši u obzir da se danas većina pretraživanja odvija putem mobilnih uređaja, brzina otvaranja stranica postala je još važnija; mobilni uređaji su nerijetko sporiji od stolnih kompjutera te je korisniku svaka sekunda važna.
Korištenjem raznih alata možete izmjeriti brzinu učitavanja vaše stranice te osigurati da zadovoljava kriterije korisnika. Također, pripazite da redovito održavate svoju stranicu, uklonite nepotrebne videozapise koji usporavaju njen rad te smanjite slike da zauzimaju što manje prostora.
Naš omiljeni alat za provjeru brzine otvaranja stranice zove se Pingdom. Ukoliko ste se odlučili sami provjeriti brzinu Vaše web stranice važno je da prije samog test kliknete na opciju „settings“ ispod polja gdje upisujete URL i kliknete na vama fizički najbliži server preko kojeg će se testiranje odvijate (Amsterdam ili Stockholm), jer je alat automatski namješten da testira preko servera koji je smješten na području SAD-a. Rezultati našeg testiranja vidljivi su na slici iznad na slici („Stockholm“ je bio brži od „Amsterdama“).
2. Sigurnost stranice

Image by seo.pe
Sigurnost vaše stranice je također bitan faktor. Većina smatra da samo određene web stranice, poput platformi za e-trgovinu zahtijevaju neki oblik zaštite, pošto traže unošenje broja kreditne kartice i definiranje opcija plaćanja od strane svojih korisnika.
Ipak, postoje i druge vrste stranica koje ipak trebaju neki oblik zaštite. Google trenutno nagrađuje one stranice koje su zaštićene tzv. SSL šifriranjem (vidljivo prema slovu ”s” u ”https” dijelu web adrese određene stranice) s malim poticajem njihove pozicije u rezultatima pretraživanja.
3. Intuitivna navigacija
Navigacija vaše web stranice od izuzetne je važnosti. Do svake dijela vaše web stranice trebalo bi se brzo i jednostavno doći korištenjem menija i podmenija. Glavna navigacija vaše stranice trebala bi sadržavati 4-5 različitih glavnih kategorija te spektar potkategorija unutar svake (ukoliko je potrebno). Sve bi trebalo biti vertikalno povezano i logički organizirano kako bi se posjetitelj koji se prvi put našao na vašoj stranici mogao lako snaći.
Google analizira organizaciju vaše web stranice i prati aktivnost posjetitelja na istoj, kako bi utvrdio koliko je jednostavna stranica za korištenje. Što je lakše surfati vašom stranicom, to bolje.
Prema tome, popravite strukturu svoje stranice i osigurajte najbolji pregled sadržaja iste, kako biste omogućili vašim posjetiteljima pozitivno korisničko iskustvo, a time i osigurali bolju poziciju svoje stranice u tražilicama.
4. Unutarnje povezivanje (internal linking)
Što je manji broj klikova potreban za kretanje web stranicom, to bolje za korisnika, a i za poziciju vaše web stranice. Ukoliko neki dio vaše stranice zahtijeva više od tri klika kako bi se došlo do njega, postići ćete sljedeće: korisnici će biti iživcirani jer će im previše vremena trebati da dođu do željenog dijela vaše stranice, što će negativno utjecati na njihovo korisničko iskustvo, a sukladno tome, Google će smatrati da vaš spomenuti dio vaše stranice nije važan jer ste toliko otežali ”put” do njega pa vam neće imati razloga dati bolju poziciju u rezultatima pretraživanja.
Do odlične povezanosti svih dijelova vaše web stranice doći ćete korištenjem unutarnjih poveznica (internal linking) u člancima i objavama na vašim stranicama, čime ćete se osigurati da niti jedan dio vaše web stranice nije više od tri klika udaljen te ćete time doprinijeti pozitivnom korisničkom iskustvu svojih posjetitelja.
5. Optimizacija za mobilne uređaje
Mobilna optimizacija više nije samo jedan od faktora bitnih za korisničko iskustvo, već se smatra minimumom kojeg trebate uložiti ukoliko želite da vaša web stranica ostvari dobru poziciju u tražilicama. Pošto su pretraživanja putem mobilnih uređaja danas iznimno popularna među korisnicima, Google je osmislio oznaku ”za mobilne uređaje” (mobile-friendly) za one web stranice koje su optimizirane za mobilno pretraživanje. Nadalje, od 21. travnja ove godine, Google je mobilnu prilagođenost uveo i kao novi faktor za rangiranje web stranica.
Ukoliko vaša stranica još nije optimizirana za mobilne uređaje, sad je vrijeme da se za to pobrinete, korištenjem tzv. responzivnog dizajna ili pak kreiranjem posebne mobilne verzije vaše stranice. Važno je napomenuti da se ipak responzivna web stranica danas smatra standardom u svijetu web dizajna.
Leave a Reply