
Image by barefootcommunications.ca
Ipak, nije lako udovoljiti njihovim željama, posebice nakon stotine i stotine već napisanog i objavljenog sadržaja na vašoj web stranici.
Mnogi se, suočeni s ovakvim problemima, odlučuju na jednostavan način prenamjene starog sadržaja čime ne samo da štede na vremenu potrebnom za osmišljavanje i pisanje istog, već i nude svojim korisnicima i web tražilicama upravo ono što traže od njih.
Međutim, prenamjeni starog sadržaja ipak treba prići s određenom dozom opreza. Stari sadržaj se ne smije jednostavno kopirati i iznova objaviti. Time dovodite u pitanje svoju reputaciju kod čitatelja te kvalitetu vaše web stranice prema standardima Googlea.
Kako biste izbjegli takve negativne posljedice, iskoristite sljedeće strategije za uspješnu prenamjenu starog sadržaja na vašoj web stranici.
1. Ažurirajte stare informacije
Recimo da ste napisali odličan članak krajem 2014. godine u kojem ste iznijeli svoja predviđanja za promjene unutar svoje industrije u 2015. godini. Pošto je 2015. godina skoro gotova i sami znate koja su se od vaših predviđanja ostvarila.
Iskoristite sadržaj tog članka i ažurirajte starije informacije. Sažmite sve ključne stavke koje ste objavili u originalnom članku, tj. predviđanja koja ste iznijeli te napišite osvrt na ona predviđanja koja su se ostvarila ili pak objasnite zašto neka od njih nisu.
2. Napišite nastavak priče
Iskoristite svoj originalni članak kao prvo poglavlje niza priča. Primjerice, ukoliko ste u originalnom članku pisali o određenom tipu kompjuterskog virusa, popratite ga s više članaka koji će opisivati druge tipove virusa. Slično tome, ukoliko je vaš prvi članak bila recenzija odličnog horor filma iz 2015. godine, napišite još članaka koji će pokriti istu tematiku te se prirodno nadovezivati na prvi članak.
Ova strategija vam se u konačnici može itekako isplatiti. Vaši povezani članci mogu biti pisani u formi vodiča kroz određenu tematiku, mogu se spojiti u e-knjigu ili povezati u neku drugu formu sadržaja. Naposljetku, radit će se o odličnom izvoru informacija koji će vaši korisnici ne samo čitati, već i dijeliti s drugima.
3. Objavite dijelove članka na društvenim mrežama
Za ovu strategiju trebate pronaći već objavljeni članak koji obiluje zanimljivim statistikama, činjenicama, citatima i sličnim materijalima. Iz takvog članka izvucite potrebne dijelove te iskoristite spomenute sadržaje za objavu na društvenim mrežama.
Uz objavu određenog dijela članka na društvenim platformama, uključite i link na originalni članak, čime ćete pobuditi interes čitatelja za istog, a i sebi dati izliku da ga iz arhive maknete na aktivno područje bloga.
Prilikom objava svakako treba iskoristiti sve trikove koji će omogućiti bolju vidljivost prilikom objava na društvenim mrežama.
Pri tome mislim na formu same objave, a važni elementi jesu slijedeći:
-
a) Velika fotografija (tzv. hero image).
b) Istaknuti naslov gdje se može (npr. na Google + mreži se to odrađuje sa „*“).
c) Uvodna rečenica koja treba zagolicati maštu čitatelja.
d) Link prema originalnom članku (dobra praksa je koristiti neki od servisa za kratke URLove poput goo.gl).
e) I naravno ubaciti par povezanih hash tagova kako bi nas lakše pronašli drugi korisnici koje interesira navedena tema.
4. Kreirajte infografiku
Ovo je korisna strategija za prenamjenu starog sadržaja koji sadrži razne statistike, vrijednosti, činjenice i slične podatke. Više takvih informacija unutar članka čini kvalitetniju infografiku temeljenu na istima.
Za ovu strategiju trebat ćete pomoć stručnog dizajnera koji će kreirati spomenutu infografiku na temelju informacija koje ste vi već istražili i objavili u vašem članku. Nakon izrade infografike, istu ćete objaviti kao zasebni sadržaj na svojoj web stranici.
Ne zaboravite spomenuti svoju novu objavu na društvenim mrežama, dajući pozornost kako novoj infografici, tako i originalnom članku na temelju kojeg je stvorena.
Kvalitetne infografike se mogu dobiti preko Upwork freelancing servisa već za nekih $250 pa naviše. Postoje i specijalizirani servisi za infografike, ali je prednost rada s freelancerima da su dostupniji za komunikaciju, lakše odrade prepravke i moguće je zatražiti popuste na količinu/ponovljene poslove.
5. Pronađite inspiraciju među komentarima korisnika
Ova strategija ne proizlazi izravno iz originalnog članka, već iz njegovog utjecaja na čitatelje. Pregledajte arhivu svojih objavljenih članaka i pronađite onog koji je bio popularan među čitateljima, tj. onog koji je potaknuo čitatelje na pisanje brojnih komentara.
Proučite komentare čitatelja. Je li više njih postavilo isto pitanje? Jesu li ponudili drugačija, jednako zanimljiva mišljenja u vezi tematike? Neka vam ti komentari budu inspiracija pri pisanju novog sadržaja, kojeg možete predstaviti kao sasvim novi tekst, ili pak kao, nastavak originala.
Za web stranice koje koriste WordPress platformu i imaju solidnu Facebook stranicu preporučam instalaciju Facebook comment plugina kako bi povećali broj komentara za objavljene postove na matičnom blogu. Svi znamo koliko je Facebook popularan ovih dana i praktično nema osobe koja nema aktivan Facebook račun.
6. Napravite listu najboljih članaka
Odlična strategija za prenamjenu starog sadržaja uključuje pronalaženje vaših najboljih, već objavljenih članaka, i spominjanje istih unutar liste. Primjerice, možete sastaviti listu najboljih članaka koji su pokrili temu zdrave prehrane te u okviru novog članka, popisati stare naslove, dati linkove na članke, napisati kratke opise njihovog sadržaja i ostale važne informacije.
Dokle god su vaši opisi sadržajno u potpunosti originalni, vaši korisnici, kao i Google, smatrat će vaš članak novim materijalom, a vi zauzvrat, nećete morati uložiti silan trud i vrijeme u istraživanje tematike. Također, i stariji članci s liste privući će pažnju čitatelja.
Korisne napomene prilikom osvježavanja starih članaka
-
a) Provjerite stare slike i to da li su optimizirane za web prikazivanje jer ako se uploada direktno s mobitela ili fotoaparata te iste znaju zauzimati puno prostora te usporavati učitavanje stranice (čime se gubi na zadovoljstvu čitatelja jer treba duže da se stranica učita, a i web tražilice mjere vrijeme učitavanja stranice te je potvrđeno da je to jedan od SEO signala za rangiranje. Ukoliko ste u međuvremenu nabavili još fotografija, bilo bi super da i u tom smislu osvježite članak, i pritom da ne zaboravite na optimizaciju „alt“ meta taga koji Vam može donijeti novu dodatnu posjetu preko Google Images.
b) Provjerite i doradite osnovne SEO On-Page faktore koji uključuju optimizaciju ključne riječi, „meta title“ (naslov) i „meta description“ (opis članka/stranice) tagova. Pritom je važno da pišete opis koji će biti interesantan za čitatelje, a ne samo prilagođen za web tražilice.
Mislim da ste u ovom članku dobili dosta ideja kako se pokrenuti vaš web iz zimske melankolije te prionuti na posao već danas. Ukoliko imate ideju kako nadopuniti ovu listu bilo bi super da to podijelite u komentarima…
Leave a Reply