Optimizacija web stranice ili SEO optimizacija predstavlja sve radnje koje su nužne da neka web stranica rangira za ciljane ključne riječi. SEO predstavlja kraticu od engleskog pojma “Search Engine Optimization”,a znači optimizacija za web tražilice. Za internet tražilice smo svi više-manje čuli, a trenutno najeksponiranije su Google, Bing, Yahoo i Baidu.
Među njima daleko najači je Google, koji na globalnoj razini ima udio od cca 70% svih pretraživanja.

Image by: seotwist.com
Zašto je SEO optimizacija važna za svaku web stranicu?
Istraživanja su pokazala da preko 80% korisnika interneta (u RH prema zadnjim statistikama preko 70% populacije koristi internet) započinje svoje surfanje (traži informacije, ideje) upravo na stranici neke od gore navedenih tražilica (kod nas je to u 9 od 10 slučajeva Google), i baš zato je važno da vaša web stranica slijedi njihove upute o kvaliteti i načinu prikazivanja web sadržaja.
Ukoliko se slijede njihove upute (upravo SEO postupcima to postižemo), vaše šanse su veće da ćete se pojaviti u njihovim rezultatima pretraživanja (SERP) veće.
Dakle, optimizacija web stranica za tražilice služi kako bismo povećali naše šanse da budemo uključeni i rangirani što bolje za nama vrijedne pojmove (ključne riječi) koje se upisuju prilikom pretrage.
Postoji preko 200 faktora (Google search algoritam) na koje treba paziti prilikom optimizacije, a Google dobro pazi da ne otkrije sve svoje parametre tako da se nebi mogli zloupotrebljavati. Samo stručna osoba (koja se konstantno educira i radi na SEO projektima) može unaprijediti pozicije i prisutnost vaše web stranice na tražilicama.
Puno je kvazistručnjaka i onih koji će vam obećati top rankinge u samo par tjedana ili mjeseci rada, ali to je u praksi nemoguće predvidjeti jer nismo precizno upoznati sa svim faktorima i specifičnostima koje odlikuju svaku pojedinu granu industrije prilikom određivanja pozicije na tražilici za određeni pojam (to samo nekolicima inžinjera u Googleu točno zna).
Uspjeh u SEO optimizaciji za web tražilice se postiže kroz kontinuirani rad i konstantno unapređivanje vaše web stranice (u suradnji s vašim SEO stručnjakom).
Osnovna podjela optimizacije web stranice
SEO se može podijeliti na On-Page i Off-Page. On-Page optimizacija predstavlja sve radnje koje se vrše na samoj web stranici, i predstavljaju izvrsnu “odskočnu dasku” za svaku web stranicu.
Možemo reći da smo s kvalitetnom on-page optimizacijom odradili 30-40 % ukupnog SEO posla.
Off-Page optimizacija predstavlja sve radnje koje se odvijaju diljem interneta (na drugim web stranicama na kojima imamo pristup), a s ciljem da preko tih web stranica informiramo što širi krug ljudi (a i web tražilice) da je baš naša web stranica vrijedni resurs u specifičnoj industriji.
Znači, preko drugih web stranica skrećemo pozornost web tražilica na naše web odredište. Na taj način povećavamo online autoritet i postižemo bolje rankinge za nama interesantne ključne riječi.
Kako mi to radimo?
U ovom trenutku možemo se pohvaliti s više od 5 godina iskustva u optimizaciji za web tražilice, i to na nekim od najrazvijenijih (i najkonkurentnijih) tržišta na svijetu (SAD, Australija). Naši stručnjaci su radili u marketinškim timovima kompanija koje okreću milijarde dolara diljem svijeta, i sada to znanje i iskustvo uspješno prenose na naše tržište.
Ako radimo na dizajnu nove web stranice, ili pak redizajnu postojeće, On-Page optimizacija se podrazimjeva kao jedan od poslova koji se odrađuju za svakog klijenta.
Off-Page optimizacija se radi na ugovoreno vrijeme (ne manje od 6 mjeseci jer se prvi rezultati obično počnu pojavljivati nakon 3-4 mjeseca kampanje), i traje do kraja ugovorenog razdoblja kampanje.
Primjeri kao dokaz naše kvalitete
Cijena SEO optimizacije
Nije isto raditi web optimizaciju za tvrtku koja posluje na nacionalnom, regionalnom ili svjetskom tržištu, ili za tvrtku koja posluje na lokalnom nivou (gradovi, županije), i zato je praktički nemoguće prije analize projekta reći koja i bila optimalna cijena SEO optimizacije.
Cijena SEO optimizacije se obično formira na 2 načina, a oni su slijedeći:
- Nakon upita izrađuje se preliminarna SEO analiza koja uključuje analizu web stranice klijenta,njegove konkurencije i web stranica koje već rangiraju na Googleu i na temelju toga se radi preporuka mjesečnog budžeta za optimalan tijek kampanje.
- Ukoliko se klijent odlučio za neki od već prethodno formiranih paketa usluga (kao npr. naš paket “MOĆNI LOKALAC“) onda je cijena i obujam radova već unaprijed određena kroz ponudu navedenog paketa usluga.
Isto tako, postoje industrije poput osiguranja, bankarstva i turizma u kojoj konkurencija u 99% slučajeva već godinama radi SEO i treba puno više vremena i financijskih sredstava da ih se dostigne i pretigne nego npr. ako ste lokalni diler auto guma ili imate najbolju pizzu u gradu.
Naše cijene usluga seo optimizacije se kreću od 1.000 kn mjesečno za lokalne poslovne subjekte pa naviše. Preporučeno minimalno trajanje kampanje je 6 mjeseci (optimizacija web stranice je najučinkovitija ako se radi konstantno, i to su vodeći igrači na tržištu već odavno prepoznali), a plaćanje se vrši zaključno sa 10tim u mjesecu za tekući mjesec. Ukoliko klijent ne podmiri svoje obveze do navedenog datuma, radovi se automatski obustavljaju i projekt se stavlja u stanje mirovanja dok se ne ispune financijske obveze.
Za jednokratno avansno plaćanje cijelog dogovorenog perioda trajanja kampanje (minimalno 6 mjeseci) u mogućnosti smo odobriti 10% popusta.