Kreiranje i vođenje profila na društvenoj mreži Instagram u početku može biti malo depresivno. Kada se trud i resursi uloženi u kreiranje i objavu fotografiju ”nagrade” s tek par lajkova od strane nekolicine sljedbenika, lako se obeshrabriti. Ipak, svi poslovno orijentirani korisnici trebaju itekako biti svjesni važnosti Instagrama danas.
Ova društvena mreža, koja se temelji primarno na dijeljenju fotografija, nije izuzetno bitna samo za trgovce, vlasnike lokalnih restorana ili pak turističkih agencija; ona je danas jedan od najmoćnijih alata za izgradnju branda te je time važna za sve vrste poslovnih poduhvata.
Instagram je postao mjesto na kojem korisnici pronalaze vizualni identitet neke tvrtke. Bez stalne prisutnosti na ovoj društvenoj mreži, poduzetnici riskiraju da isti bude ignoriran ili zaboravljen, posebice od strane nove generacije mladih kupaca.
Ovaj vodič Vam donosi 30 načina pomoću kojih možete povećati broj svojih sljedbenika na Instagramu i potaknuti ih na ćešću interakciju s vašim objavama. Velik broj predstavljenih ideja je fokusiran na poticanje sudjelovanja sljedbenika, po pitanju lajkanja i komentiranja objava, upravo iz razloga što je njihova stalna aktivnost ono što u konačnici prirodno vodi k povećanju broja vaših sljedbenika.
1. Koristite popularne hashtagove u objavama, poput #FF (Follow Friday), #instafollow, #l4l (Like for like), #tagforlikes i #followback, kako biste povećali broj vaših sljedbenika.
2. Lajkajte razne slike korisnika koji pripadaju vašoj ciljanoj publici. Ovo je odlična strategija za poticanje interesa za vaš profil i privlačenje novih sljedbenika.
3. Organizirajte nagradnu igru na Instagramu. Jednostavno objavite sliku koja će promovirati događaj te zatražite korisnike da lajkaju sliku kako bi sudjelovali u nagradnoj igri.
4. Promovirajte vaš profil na Instagramu i na drugim društvenim mrežama, poput Facebooka, Twittera i ostalih. Objasnite svojim korisnicima što će točno dobiti ukoliko postanu vaši sljedbenici, primjerice, pristup određenim slikama, najavama, popustima i sl.
5. Lajkajte i komentirajte slike drugih korisnika na Instagramu. Ovo je najlakši i najprirodniji način stjecanja novih sljedbenika.
6. Koristite popularne hashtagove kako bi se vaše slike lakše mogle pronaći u tražilici. Neki od najpopularnijih hashtagova su #love, #instagood, #tbt i #photooftheday.
7. Zapamtite da je kvaliteta važnija od kvantitete. Neka se na vašem profilu nađu samo najbolje slike. Vaše sljedbenike ne zanimaju stotine nepotrebnih slika slične tematike ili slike koje su nasumično snimljene.
8. Pobrinite se da pravilno popunite odjeljak vašeg profila koji govori o vama (Bio). Nadodajte relevantne ključne riječi i hashtagove te uključite i link ka vašoj web stranici.
9. Postavljajte pitanja u naslovu vaših slika. Ovo je odličan način za poticanje interakcije s korisnicima Instagrama.
10. Budite redoviti u svojim objavama. Važno je da znate zašto nešto objavljujete i koja je vaša ciljana publika. Pravilnim korištenjem Instagrama, broj vaših sljedbenika će s vremenom prirodno narasti.
11. Potaknite svoje sljedbenike na djelovanje koristeći naslove svojih slika. Zamolite ih da vam kažu što misle o slici ili tematici u komentarima ispod vaše objave.
12. Koristite Piqoru kako biste saznali koja vrsta slika potiče najveću interakciju među korisnicima. Iskoristite tu informaciju i objavljujte više takvih slika.
13. Ukoliko ste vlasnik lokalne tvrtke ili obrta, iskoristite funkciju geografskog označavanja. Kada označite svoje slike na taj način, drugi korisnici koji objavljuju slike u tom području će vidjeti i vaše slike. Ovo je odličan način za privlačenje pažnje od strane ciljanih lokalnih korisnika.
14. Koristite Latergramme kako biste unaprijed zakazali vrijeme vaših objava na Instagramu. Redovito objavljivanje je ključ uspjeha i na ovoj društvenoj mreži.
15. Budite aktivni. Nikakve strategije vam neće pomoći ukoliko niste i sami aktivni na ovoj platformi. Lajkajte slike drugih korisnika i ostavite zanimljive komentare ispod istih. Redovito pronalazite nove korisnike koje ćete slijediti te potaknite interakciju s njima.
16. Složite više slika u kolaž kako biste vizualno privukli svoje sljedbenike i potaknuli ih na interakciju. Koristite alate poput PicFramea, koji vam dopušta da složite do 9 slika ili videozapisa u kolaž.
17. Zamolite neku od utjecajnih osoba na Instagramu (tzv. influencera) da vas spomene u svojoj objavi ili da u istoj označi vaš proizvod ili uslugu koju su koristili. Na ovaj način doprijet ćete do nove publike, a time i do novih potencijalnih sljedbenika.
18. Označite određene korisnike u vašim objavama, ukoliko su isti relevantni za nju. Na ovaj način, vaša objava će se pojaviti i kod tih korisnika, čime ćete povećati šansu da će je isti možda podijeliti sa svojim sljedbenicima.
19. Kreirajte posebni hashtag za svoj brand te potaknite vaše sljedbenike da ga koriste u svojim objavama. Na ovaj način, potičete svoje sljedbenike na interakciju s vašim brandom te jačate vidljivost istog na Instagramu.
20. Zamolite druge korisnike da budu gosti na vašem profilu na Instagramu. Njihove objave povećat će popularnost vašeg profila, jer će privući njihove sljedbenike, koji će možda odlučiti postati i vaši.
21. Promovirajte svoj profil na Instagramu i pretplatnicima vašeg email newlettera. S vremena na vrijeme, u isti uključite sliku objavljenu na Instagramu te link na svoj profil.
22. Postanite sljedbenik svojih Facebook prijatelja na Instagramu i vrlo vjerojatno će i oni vas početi pratiti na toj društvenoj mreži. Ovo možete jednostavno napraviti odlaskom na svoj profil na Instagramu i klikom na ikonu s 3 točkice koja se nalazi u gornjem desnom uglu vašeg ekrana. Pod opcijom „Pronađi prijatelje“ odaberite „Pronađi prijatelje na Facebooku.“
23. Koristite Iconosquare (nekoć poznat kao Statigram) kako biste pratili rast popularnosti vašeg profila na Instagramu. Pomoću ovog alata možete saznati koje su vaše slike postigle najbolje rezultate kod vaše publike te objavljivati više takvih ubuduće.
24. Nadodajte vaše korisničko ime na Instagramu i na druge marketinške materijale vaše tvrtke, poput plakata, znakova, posjetnica i ostalih.
25. Objavljujte slike s citatima jer je upravo ta vrsta slika strašno popularna među korisnicima Instagrama. Koristite alate poput Canvae kako biste na svoje slike nadodali motivacijske, inspiracijske ili pak, duhovite citate.
26. Povežite se s utjecajnim ličnostima na Instagramu. Pretražite Instagram koristeći hashtagove koji su relevantni za vaš biznis i pronađite one korisnike koji imaju velik broj sljedbenika. Postanite njihov sljedbenik, pratite objave i ostavljajte komentare, kako biste razvili odnos koji bi mogao preći u suradnju na Instagramu.
27. Iskoristite alat za uređivanje slika, poput Aviaryja, kako biste rezali slike, dodavali im okvire ili efekte i tako im pomogli da se istaknu na Instagramu.
28. Dogovorite uzajamno promoviranje s ostalim korisnicima Instagrama. Pronađite korisnike iz industrije sličnoj vašoj koji imaju jednak broj sljedbenika kao i vi i dogovorite suradnju sa istima, kako biste jedni drugima pomogli s izgradnjom publike.
29. Koristite alat poput Crowdfirea kako biste analizirali utjecaj svojih objava na Instagramu, po smislu privlačenja novih sljedbenika ili pak, gubljenja onih postojećih.
30. Izgradite svoju zajednicu koristeći posebni hashtag. Pokrenite izazov ili kampanju u kojoj pripadnici vaše zajednice moju sudjelovati i kreirajte posebni hashtag za tu priliku.
Imate vlastite tipove kako uspjeti na Instagramu? Super! Napišite to u komentaru i usput promovirajte vlastiti Instagram profil (dozvoljeno samo za ovaj članak).
Leave a Reply