
Image by marketing-for-business.com
E-mail marketing dio je internet marketing svijeta koji je, pod naletom društvenih mreža, blogova i SEO tehnika, često bio izguran, zanemaren i zaboravljen. Ipak, ova forma marketinga je sada važnija neko ikad, i to upravo za poslovne subjekte.
Radi se o dinamičnoj marketinškoj platformi koja uspostavlja ono što svaki biznis treba – kvalitetan i dugotrajan odnos s klijentima, koji u konačnici može rezultirati rastom i širenjem biznisa. Ne samo to, već e-mail marketing uspostavlja ravnotežu između malih i velikih poslovnih subjekata, koji su sada ravnopravni u bitci za nove klijente i poslove.
Trenutno u svijetu postoji oko 3.9 milijardi e-mail računa, a očekuje se da će ta brojka narasti na vrtoglavih 4.9 milijardi do kraja 2017. godine. Ovi podaci su toliko impresivni da ih se zaista ne može zanemariti. Svaki od tih e-mail račun predstavlja potencijalnog kupca s otvorenim kanalom za komunikaciju. Na vama je da iskoristite priliku.
Evo zašto e-mail marketing trebate uključiti u svoju marketinšku strategiju:
1. Jednostavno je započeti
E-mail marketing, za razliku od tradicionalnog oglašavanja, zahtjeva minimalne resurse. Sve što trebate je računalo/mobilni uređaj, internet vezu i račun na jednoj od platformi za izradu i analizu e-mail kampanja, poput MailChimpa i sličnih.
Različite e-mail marketing platforme nude različite besplatne usluge. Primjerice, MailChimp nudi besplatni korisnički račun s ograničenjem od 2.000 e-mail adresa – pretplatnika (subscribera) – kojima možete slati 12.000 e-mailova mjesečno.
Za razliku od tradicionalnih oblika oglašavanja, koji bi uključivali cijenu slanja pisama i distribucije letaka te vrijeme potrebno da materijali stignu do odredišta, ovaj oblik marketinga zahtijeva samo plaćanje vašeg mjesečnog računa za internet usluge, a vaši e-mailovi stižu do vaših pretplatnika bilo gdje u svijetu kroz samo par minuta.
2. Povezuje vas s vašom publikom
E-mail marketing odličan je način povezivanja s vašim pretplatnicima, koji vam ukazuju povjerenje dajući vam svoje e-mail adrese i vjerujući da ukazano povjerenje nećete zlouporabiti. Na ovaj način, možete održavati stalni kontakt s vašom publikom i saznati što ju zanima. Povratna informacija (feedback) koju dobijete od nje, bila pozitivna ili negativna, bit će vam od koristi u kreiranju i prilagodbi daljnje e-mail kampanje.
Također, stvaranjem redovite čitalačke publike, tj. izgradnjom liste svojih pretplatnika, jačate svoj brand i svoj biznis, te vaši pretplatnici postaju svjesni vašeg branda i njegove vrijednosti, uspostavljajući vas kao autoritet u području vaše djelatnosti.
3. Prilagođava se različitim pretplatnicima
90 posto korisnika preferira primanje novosti putem e-maila, dok samo 10 posto za istu radnju odabire Facebook.
Razlog zbog kojeg korisnici vole e-mail više od društvenih mreža je upravo taj što e-mail dopušta visoku razinu prilagodbe njihovim potrebama, dajući mu razinu ljudskosti koja općenito nedostaje internet platformi. Korisnici vole nešto što je upućeno baš njima, vole se osjećati posebnima, a u tom pogledu e-mail marketing je i više nego uspješan.
Podaci o vašim pretplatnicima pomoći će vam da prilagodite e-mail njima i njihovom području interesa. Vaši klijenti nisu jednaki, i na vama je da kreirate različite verzije e-mailova s određenim dizajnom i sadržajem, za specifične grupe klijenata – određene prema godinama starosti, spolu i sl. Primjerice, ženskim klijentima sigurno ćete poslati obavijest o novoj kolekciji haljina koja je stigla u vaše dućane, dok ćete samo stanovnike određenog područja uputiti na vikend sniženja dostupna u njihovoj blizini.
4. Ima potencijal za dijeljenje
E-mail marketing je interaktivan i voli multimediju. Vaše kampanje mogu sadržavati glazbu, upitnike, igre, video snimke, i sve ostalo što bi moglo privući vašu ciljanu publiku. Za razliku od standardne web stranice koja čeka da klijenti dođu k njoj, e-mail aktivno šalje sadržaj klijentima nadajući se njihovom odazivu.
Slanjem korisnog i zanimljivog sadržaja vašim pretplatnicima, povećava se mogućnost da će taj isti sadržaj biti podijeljen s drugima, koji možda nisu trenutno vaši pretplatnici, ali bi mogli biti. Vaši pretplatnici rado će proslijediti informacije o promotivnoj ponudi, korisne savjete ili smiješni sadržaj svojoj obitelji, prijateljima ili kolegama te tako predstaviti vaš biznis novim potencijalnim klijentima.
5. Nudi mjerenje uspjeha kampanje
Jedna od prednosti e-mail marketinga, koja često biva zaboravljena, je ta što se mnogo toga može izmjeriti i analizirati, te prema dobivenim rezultatima mogu se usporediti ulaganja i uspješnost marketinške kampanje.
E-mail marketing platforme nude mjerenje učinkovitosti e-mail kampanja, po pitanju: otvorenih i neotvorenih e-mailova, broja klikova, broja pretplatnika, broja korisnika koji su prekinuli svoju pretplatu, količine proslijeđenih e-mailova, povezivanja s društvenim mrežama i sl. Ovi podaci nude vrijedne informacije o uspješnosti e-mail kampanje, dajući uvid u ono što djeluje i može dovesti do porasta biznisa, te onog što ne valja i što se treba promijeniti ili ukloniti.
Također, e-mail marketing vam nudi ono što niti jedna društvena mreža ne može, a to je pristup svakom pojedinom klijentu, i uvid u pripadajuće interese, što je od velike koristi za vaše buduće marketinške podvige.
Odgovori