
Image: prmoment.com
Iako mnogima, uglavnom poslovnim ljudima odbojan, Facebook je uvjerljivo najveća svjetska društvena mreža, i daleko najzastupljenija društvena mreža na našim prostorima.
Statistički podaci kažu da diljem svijeta Facebook ima oko 1,23 milijarde aktivnih korisnika, od kojih 757 milijuna korisnika posjećuje Facebook društvenu mrežu na dnevnoj bazi (Izvor: Facebook 2013).
Ako pak od tih brojki izdvojimo udio mobilnog tržišta, važno je reći da Facebook ima 945 milijuna korisnika, od toga 556 milijuna svakodnevo posjeti svoje profile i pogleda promjene načinjene kod svojih prijatelja i konekcija (Izvor: Facebook 2013).
Djelovali globalno ili lokalno, Facebook je jednostavno prevelik da bi se ignorirao u bilo kojem obliku, zar ne?
Kako pojačati pristutnost svog posla/brenda na Facebooku?
Postoje monogi članci na ovu temu, ali mi ćemo prezentirati samo nekolicinu korisnih savjeta koji su se nama iskristalizirali kao “naj” u našim dosadašnjim testiranjima i kampanjama za klijente, a oni su slijedeći:
1. Redovito objavljivati nove sadržaje na Facebook stranici
Ovo je jako važno, jer bez redovnih objava novih sadržaja, koji moraju biti korisni i zanimljivi vašoj ciljanoj skupini (postojećim i potencijalnim klijentima) zasigurno nećete ostvariti zacrtane ciljeve.
Poželjno je podijeliti sadržaje i drugih subjekata iz vaše industrije (članci s portala koji su direktno ili indirektno povezani sa vašim poslom, novosti i zanimljivosti iz industrije i sl.) kako bi se dobilo na kvaliteti i zanimljivosti vaše stranice.
Znači, vašu Facebook stranicu primarno morate tretirati kao vrijedan resurs za sve posjetitelje, koja osim toga služi za promociju i prodaju vaših usluga i proizvoda. Facebook je moćan alat s kojim potencijalne kupce možete uvjeriti da je baš vaš proizvod taj kojeg oni trebaju.
Ovisno o specifičnosti posla i širini potencijalne klijentele, brojke vaših “prijatelja” i “sljedbenika” mogu varirati, ali činjenica je da se za svakoga može izgraditi krug ljudi koji su zainteresirani za upravo ono što vi nudite. Bilo lokalno ili globalno, Facebook predstavlja ogroman potencijal za postizanje viših stopa profita za svaki poslovni subjekt.
2. Sklapati poznanstva s ostalim članovima, te stranicama koje su interesantne za vaš djelokrug poslovanja
Čovjek je društveno biće, a posao se neće odraditi ako se u njega ne uključi određeni broj čimbenika koji će omogućiti da se zatvori cijeli krug i iz njega izvučemo financijsku korist – profit. Ako tu činjenicu prenesemo na Facebook, to bi značilo da bez aktivnog sudjelovanja i podrške prijatelja i ljudi iz industrije nećete imati previše šanse za ostvarenje vaših ciljeva na Facebook društvenoj mreži (ili bilo kojoj drugoj društvenoj mreži).
Uspostavom prijateljskih odnosa s tim ljudima kroz Facebook grupe i komentiranjem na važnim stranicama privući ćete pažnju tih “utjecajnih ljudi”, te dobiti komentare, lajkove pa i diljeljenja vaših sadržaja na njihovim Facebook adresama (a to vam je jedan od primarnih ciljeva). To je način kako privući pažnju u svojoj industriji, i kako dovući interesente i potencijalne kupce upravo na vašu stranicu.
Naravno da nećete podijeliti prodajni sadržaj vaše direktne konkurencije na svojoj stranici, ali interesantne vijesti, nova dostignuća ili važne vijesti u industriji svakako možete. Na taj način se potvrđujete kao vrijedan resurs i automatski ste atraktivni za nove prijatelje i sljedbenike.
3. Prijaviti se u relevantne Facebook grupe ili kreirati vlastitu, te putem njih promovirati sadržaje koje objavite na svojoj Facebook stranici
Postoje Facebook grupe o svemu, a na vama je da putem Search opcije potražite vama interesantne grupe. Članstvom u grupama ćete dobiti dodatni publicitet i privući nove sljedbenike na svoju stranicu. Ukoliko ne postoji niti jedna grupa koja odgovara vašim potrebama (to je jako malo vjerovatno), onda ste u mogućnosti sami kreirati Facebook grupu i pozivati prijatelje i interesente da vam se pridruže.
Primarna uloga Facebook grupa je prikupiti što više lajkova za svaki post (ovo se radi vrlo uspješno), te “snimiti” pojedince koji rade nešto slično kao i vi (možete se povezati s njima, možete vidjeti kojim grupama oni pripadaju pa se i vi priključiti, možete kontaktirati članove određene grupe i uputiti ih na vašu stranicu,…). Uglavnom, Facebook grupe mogu biti jako korisne ako ih znate iskoristiti na pravi način.
4. Naučiti se koristiti opcijom Facebook hashtags (#)
Hash tagovi (hashtags) pobliže označavaju temu vašeg sadržaja i omogućuju ostalim korisnicima da vas lakše pronađu na Facebooku. Hash tagovi se uspješno koriste i na drugim društenim mrežama (Twitter, Google +), a njihovom uporabom značajnije povećavate vaše šanse da budete “viđeni”, tj. pronađeni od ljudi koji traže upravo to što vi nudite.
5. Biti konzistentni u svojim nastojanjima
Ne kaže se uzalud da je konstantan rad, upornost i trud uglavnom zaslužan za uspjeh, bilo u privatnoj, bilo u poslovnoj sferi. Znači, samo pravilno definiranim koracima (strategijom), upornošću i konstantnim pridržavanjem gore navedenih savjeta možete ispuniti poslovne ciljeve na Facebooku.
Promocija i prodaja putem društvenih mreža je kontinurani i složeni proces koji kroz stvaranje online autoriteta u određenoj industriji kreira novu količinu potencijalnih korisnika usluga ili kupaca.
Ukoliko imate pitanja o ovoj temi, ili se želite promovirati putem Facebooka naša vrata su vam uvijek otvorena. Kontaktirajte nas i naše ljubazno osoblje će vam odgovoriti u najkraćem mogućem roku.
Leave a Reply