
Image by nativemobile.com
Uz eksplozivni rast popularnosti i korištenja društvenih mreža tijekom posljednjih godina, teško da ćete danas naići na marketinškog stručnjaka koji vam neće preporučiti korištenje ove uspješne strategije.
Dapače, 92% marketinaša tvrdi da je u 2014-oj godini marketing putem društvenih mreža od izuzetne važnosti za njihov biznis, dok 80% njih priznaje da je upravo to razlog rasta prometa prema njihovoj web stranici. (Izvor: Hubspot)
Društvene mreže nisu samo alat za privlačenje novih korisnika, već su i tehnika uspješnog povezivanja s ciljanom publikom, jačanja branda i prisutnosti na tržištu te u konačnici, rasta sveukupnog biznisa.
Ukoliko ste i dalje skeptični u vezi korištenja društvenih mreža za potrebe marketinga, uzmite u obzir ove prednosti te platforme pri donošenju svoje odluke.
1. Jačanje branda
Društvene mreže jedne su od najboljih tehnika za izgradnju i jačanje vašeg branda. Putem ove platforme, možete sami izabrati način na koji želite predstaviti vašu tvrtku i koje informacije ćete pružiti svojoj publici. Stalnim ulaganjem i kreiranjem zanimljivog sadržaja, možete steći dobru reputaciju i privući nove korisnike, kao i ojačati odnos s onim postojećima.
2. Odanost brandu
Brandovi koji koriste kanale društvenih mreža su oni koji imaju najveću odanost svojih korisnika. Putem društvenih mreža, korisnici se zbližavaju s brandom i stalnom komunikacijom te pristupom sadržajima koje objavljujete, smatraju se bližima samom brandu, odani su mu te promoviraju taj brand svojim prijateljima, poznanicima te ostalima na društvenim mrežama. Društvene mreže pomažu vam da ostvarite upravo taj ljudski kontakt s vašom publikom, koji je važniji od nametanja strogog, poslovnog imena tvrtke.
3. Izgradnja zajednice
Društvene mreže idealne su za stvaranje zajednice. Jednom kad vaši korisnici postanu dio vaše zajednice, imate pristup njima u svakom trenu. To znači da možete saznati njihovo mišljenje u vezi vašeg branda, što im se sviđa, a što ne, i te savjete možete uzeti u obzir pri smišljanju vaših budućih marketinških planova. Zajednica vam omogućava online dijalog, koji je u konačnici korisniji od bilo koje plaćene marketinške analize.
4. Učestalo izlaganje kupcima
U svijetu marketinga, kaže se da je potrebno 6 do 8 izlaganja nekom proizvodu ili usluzi prije nego što se kupac odluči na kupnju. Prednost društvenih mreža je učestalo izlaganje vašeg biznisa velikoj mreži korisnika, čime imate priliku predstaviti svoj biznis i ono što nudite u više navrata, velikom broju potencijalnih kupaca, čime se skraćuje uobičajeno vremensko razdoblje potrebno za kupnju.
5. Jačanje autoriteta
Društvene mreže koristan su kanal za uspostavljanje autoriteta u vašem polju djelatnosti, čime postajete prvi izbor vaše ciljane publike kad im je potrebna pomoć ili savjet. Kroz kreiranje i objavljivanje odličnog sadržaja, te odgovaranjem na upite korisnika, vaša će se spremnost na pomoć prepoznati i cijeniti, a broj korisnika povećavati, čime će i vaš utjecaj među ostalim vlasnicima sličnih biznisa jačati, dovodeći možda i do novih poslova i partnera.
6. Korak ispred konkurencije
Vjerovali ili ne, vaši potencijalni kupci prate vašu aktivnost na društvenim mrežama. Zamislite njihovo razočaranje ako vas, uslijed zanimanja za vaše usluge, potraže na društvenim mrežama, a vas tamo nema, ili još gore, vaš profil postoji, ali je u potpunosti zanemaren. Takva situacija puno govori vašim potencijalnim kupcima o vašoj zainteresiranosti za publiku, tj. o manjku iste. Činjenica je da mnogi vaši konkurenti koriste društvene medije te zanemarivanjem ove platforme ostavljate im slobodan pristup vašoj publici.
7. Nema granica
Platforma za društvene mreže je globalna i nema joj granica. To znači da korištenjem ove platforme ni vaš biznis neće imati ograničenja na samo određeno područje, čime ćete doprijeti do novih korisnika svugdje. Društvene mreže dopuštaju vas promoviranje svog biznisa u vašem gradu, regiji, zemlju, kontinentu, te su zbog toga jako korisne kao sredstvo za povećanje vašeg dometa, na lokalnoj, nacionalnoj ili globalnoj razini.
8. Smanjeni troškovi marketinga i analiza
Pri usporedbi s drugim marketinškim strategijama, društvene mreže zahtijevaju puno manji budžet i manje vremena. Već izdvajanjem 6 sati u tjednu za potrebe marketinga putem društvenih mreža, rezultirat će povećanjem prometa. Ne samo to, već je i povrat uložene investicije (tzv. ROI – return of investment) mnogo veći.
Također, korištenjem Google Analyticsa možete pratiti aktivnost na društvenim mrežama, te procijeniti njihov utjecaj na promet vaše web stranice i kupnju proizvoda. Sukladno analizi aktivnosti, možete odlučiti o daljnjem tijeku vaše marketinške kampanje, eliminirajući one aktivnosti koje ne donose korist, a usredotočujući se na one koje su pokazale dobre rezultate.
9. Više prometa prema web stranici
Društvene mreže mogu biti vodeći izvor prometa prema web stranici vašeg biznisa. Kada dijelite objave s vašeg bloga, videozapise ili neki drugi sadržaj s vaše web stranice, dajete vašoj publici razlog da klikne na objavljeni sadržaj na društvenoj mreži i posjeti vašu stranicu. Jednom kad privučete korisnike vašoj stranici, možete ih pozvati na djelovanje: pretplatom na vaš newsletter, kupnjom vašeg proizvoda, ili ponudom besplatnog savjetovanja.
10. Bolje pozicioniranje na web tražilicama
Više aktivnih profila vašeg biznisa na različitim društvenim mrežama bi mogli dovesti do bolje pozicije na web tražilicama, te pojačati vašu vidljivost, možda čak i zaradu. Google i druge web tražilice smatraju snažnu prisutnost na društvenim mrežama značajnim faktorom, jer jaki brandovi uvijek koriste te platforme. Stalnom aktivnošću na društvenim mrežama šaljete signal web tražilicama o legitimnosti, vjerodostojnosti i pouzdanosti svog biznisa.
Leave a Reply