Za većinu vlasnika web stranica (kako poslovnih tako i privatnih), pokretanje, vođenje i unapređivanje SEO kampanje mukotrpan je proces, koji zahtjeva ne samo određeno znanje, već i uloženi trud, vrijeme i brojne druge resurse.
SEO se ne treba tretirati kao zasebna strategija, već ju se treba uključiti u sve druge aspekte marketinške kampanje, kako bi u konačnici ostvarila zavidne rezultate.
To uključuje razvijanje web stranice, brandiranje, dizajniranje, upravljanje sadržajem na stranici, kao i izvan nje, izgradnju linkova, vođenje profila na društvenim mrežama te ostale marketinške zadatke.
Svi oni u konačnici tvore jednu cjelinu, a upravo o vještini SEO stručnjaka, ili pak timu stručnjaka, ovisi njezina uspješnost.
Danas brojne SEO agencije nude marketinške usluge vlasnicima web stranica i blogova. Ipak, važno je među njima razaznati prave stručnjake, od onih koji se samo na prvi pogled čine takvima.
Kod odabira kvalitetne SEO agencije za potrebe vaše online promocije, obratite pozornost na sljedeće karakteristike.
1. Kvalificiranost
Prvo, provjerite kvalificiranost potencijalne agencije, tj. dokaze o vještini njezinih stručnjaka. Ako agencija ima dobru reputaciju i bivši klijenti je hvale, vjerojatno se radi o stručnjacima koji se razumiju u svoj posao. Također, provjerite web stranicu Vaše potencijalne SEO agencije.
Na njoj biste trebali pronaći točne informacije o tvrtci, vlasniku, zaposlenicima i uslugama koje agencija nudi. Takve informacije u konačnici doprinose vjerodostojnosti tvrtke.
2. Rezultati
Svaka kvalitetna SEO agencija s lakoćom će dokazati svoju vrijednost – dajući vam uvid u dosadašnje klijente i rezultate njihovih marketinških kampanja. Drugim riječima, potkrijepit će svoje planove za vašu tvrtku dokazima o uspješnosti kampanja koje su odradili za druge, putem izvještaja o povećanju organskog prometa i višeg rangiranja stranice za različite ključne riječi i fraze.
Također, nemojte zaboraviti da se uvijek možete obratiti i drugim klijentima agencije i zamoliti ih uvid u njihova iskustva u radu s istom.
3. Raspon usluga
Budite oprezni kad su u pitanju agencije koje nude samo jedan pristup marketinškoj kampanji. Primjerice, brojni će vam ponuditi povećanje pozicije vaše web stranice u rezultatima pretraživanja preko noći, koristeći metodu izgradnje linkova. Ipak, koliko god ti rezultati primamljivo zvučali, u konačnici znaju biti jako riskantni i nepredvidivi.
Umjesto toga, potražite agencije koje nude više različitih pristupa vašoj kampanji s ciljem uspješnosti iste. Ukoliko je odluka spala na dvije agencije, gdje se prva primjerice bavi content marketingom, a druga nudi usluge content marketinga, ažuriranja sadržaja na stranici te vođenja društvenih mreža, izaberite drugu.

Image credit: positivezero.co.uk
4. Kreativnost
Uspješan SEO-a zahtjeva ne samo teoretsko znanje, već i praktičnu dozu kreativnosti. Pri pregledu sadržaja koje je potencijalna agencija kreirala za druge projekte, obratite pozornost na način na koji je tekst kreiran.
Ono što vi kao vlasnik web stranice tražite je sadržaj pisan nenametljivim, prirodnim tonom, a ne onaj koji je prepun traženih ključnih riječi i očito stvoren samo za potrebe SEO-a.
5. Prilagodljivost
Svijet SEO-a se stalno mijenja. Google učestalo mijenja algoritme i uvodi nove faktore za rangiranje, koji znaju itekako nepovoljno utjecati na određenu marketinšku strategiju. Nove tehnologije i pristupi mijenjaju dotada uspješne strategije te svaki SEO stručnjak treba biti upućen u takve promjene i brzo se prilagođavati istima.
6. Izvješća i analiza podataka
Prije nego što se odlučite za usluge određene SEO agencije, pogledajte njihova izvješća i metrike na koje se fokusiraju. Koje faktore koriste? Koliko često kreiraju izvješća? Koji faktori im ukazuju na potrebne promjene i koliko su spremni na brzo djelovanje?
Sve su ovo važna pitanja upravo iz razloga što je prikupljanje, mjerenje, analiza podataka i kreiranje izvješća te djelovanje sukladno s rezultatima ključni dio svake SEO kampanje.
7. Komunikacija
Tijek vaše marketinške kampanje će se mijenjati; uvodit ćete nove ideje, mijenjati ili pak, prilagođavati neke stare strategije, ažurirati podatke i obavljati brojne druge akcije. Sukladno tome, sa svojom SEO agencijom trebat ćete imati stalno otvorene kanale komunikacije, a posebice s onim stručnjakom koji je zadužen za vođenje marketinške kampanje vaše tvrtke.
Odlican clanak, sve ste obuhvatili. Pozdrav iz Milana
Puno hvala na pozitivnoj reakciji na članak. Pozdrav i vama iz Rijeke 🙂