
Image: forbes.com
SEO ili “Search Engine Optimization” predstavlja niz mjera i akcija koje u konačnici rezultiraju boljim pozicioniranjem (rankinzima) na web tražilicama. Najpoznatije svjetske web tražilice trenutno su Google, Bing i Yahoo.
Statistika ukazuje na njihovu važnost prilikom kreiranja poslovne strategije u toj mjeri da u prosjeku 80% korisnika interneta započinje svoje pretrage i surfanje po internetu upravo na stranicma Google-a, Yahoo-a ili Bing-a.
Procjena je da upravo na Google otpada 25% ukupnog svjetskog internet prometa. Njihov utjecaj na online promociju i poslovanje može biti presudan za svaki poslovni subjekt, kako u Hrvatskoj pa tako i u bilo kojoj zemlji na svijetu.
Tko Koristi Web Tražilice?
Web tražilicama se koriste doslovno svi, bilo da se traži najbliži lokalni ovlašteni servis za perilicu ili pak želite znati kakvo je vrijeme u New Yorku. One su nepresušan izvor za informacija o bilo čemu i zato ih ljudi vole koristiti.
Poslovni potencijal web tražilica je ogroman, jer one mogu baš vas dignuti u zvijezde i dati vašem poslovnom poduhvatu vjetar u leđa (tome između ostalog služi optimizacija za web tražilice ili skraćeno SEO). S 3.5 milijarde upita na dnevoj bazi Google prednjači na tržištu, i svakodnevno radi na tome da te impresivne brojke dodatno poveća u svoju korist.
Ako pogledamo kroz perspektivu poslovnog čovjeka, to bi značilo da Google opslužuje 3.5 milijarde potencijalnih kupaca/klijenata na dnevnoj bazi…
Kome Treba Bolje Pozicioniranje Na Web Tražilicma?

Image: seochat.com
Upravo iz razloga navedenih u prethodnom poglavlju svaki poslovni subjekt bi trebao razmišljati i djelovati na način da unaprijedi svoju pristutnost na web tražilicama, a upravo tome služi SEO.
Bolji rankinzi dovode više ciljane posjete na vašu web stranicu, i to sve rezultira novim poslovnim upitima, prodajama i prijedlozima. Tako razmišljaju i u tom smjeru djeluju internet marketing profesionalci koji su zaduženi sa postizanje tih ciljeva.
Osnovna podjela SEO optimizacije za web tražilice

Image: postsckrippt.ca
Optimizacija za web tražilice se dijeli na On-Page i Off-Page.
On-Page SEO predstavlja sve radnje i postupke koji se mogu napraviti na samoj web stranici klijenta kako bismo privukli što veću pažnju web tražilica i time “zavrijedili” bolje rankinge za ključne pojmove u klijentovoj branši.
Neke od klasičnih radnji kojim se On-Page SEO bavi jesu tehničke karakteristike same stranice (brzina web stranice), konstrukcija URLova, optimizacija svih naslova i podnaslova u tekstovima, instaliranje SEO pluginova kod CMS web stranica (npr. WordPress, Joomla, Drupal), korištenje raznih alata za On-Page SEO analitiku, provjera strukture web stranice i strategija internog linkanja (najvrednije stranice bi trebale imati najviše internih linkova).
Ukoliko se radio redizajn ili izrada nove stranice treba obratiti pozornost na redirekt mogućih starih URLova na nove adrese. Još je puno detalja važno kada se radi On-Page optimizacija, ali sve te detalje moraju znati samo stručnjaci koji to odrađuju, klijentu su važni rezultati koji će uslijediti kroz neko vrijeme (bolji rankinzi).
Off-Page optimizacija za web tražilice podrazumijeva sve radnje koje uključuju sve ostale web stranice na internetu, a koje mogu rezultirati boljim rangiranjem na web tražilicama. Off-Page SEO je toliko važan u online promociji i poslovanju da mnoge velike kompanije upošljavaju vlasite in-house internet marketing stručnjake koji rade puno radno vrijeme samo na tome.
Mišljenja su vodećih svjetskih stručnjaka da Off-Page SEO predstavlja 2/3 posla kada želimo rangirati neku web stranicu na prvu stranicu Googlea za određeni pojam. Off-Page SEO je kontinuirani proces koji bi optimalno trebalo raditi stalno, dok u praksi tvrtke koriste ovaj način izgradnje online autoriteta u periodu između 6 mjeseci i 3 godine, dok se ne rangiraju toliko dobro da svoja financijska sredstva usmjere u nešto drugo (npr. promociju i gradnju autoriteta na društvenim mrežama, značajnija ulaganja u razvoj web stranice kroz mobilne aplikacije, ulaganja u vlastiti blog ili nešto treće).
Rezultati Off-Page SEO kampanje počnu biti vidljivi obično kroz treći ili četvrti mjesec kampanje, jer web tražilicama treba vremena da pronađu nove linkove, citate te vrednuju stranicu za koju se odnose.
Linkovi su jako važni za svaku web stranicu, jer oni predstavljaju “dobar glas” za stranicu prema kojoj su pućeni. Postoje 2 osnovne vrste linkova prema odredištu na koje se postavljaju a to su:
1.) Interni linkovi
To su linkovi koji su smješteni na vlastitoj web stranici (stranici od klijenta), i upućuju prema drugim stranicama unutar istog web odredišta. Ti linkovi prmarno ukazuju na kvalitetan sadržaj ili uslugu koju pruža ista web stranica (kompanija,poslovni subjekt). Već smo rekli da su interni linkovi važni za On-Page SEO jer web tražilice vrjednuju i ovu vrstu linkova prilikom određivanja kavlitete svake pojedinačne podstranice unutar istog web sjedišta.
2.) Eksterni linkovi
To su svi linkovi koji nisu smješteni na klijentovoj web stranici, a daju “dobar glas” prema njoj (linkaju prema njoj). Ovi linkovi mogu biti smješteni na raznih online portalima, lokalnim i poslovnim direktorijima, blogovima i stranicama u istoj i povezanim industrijama, te u konačnici svim ostalim web stranicama. Važno je napomenuti kod linkova da moraju biti usmjereni prema kvalitetnim i sadržajem povezanim web stranicama (ako smo lokalni dostavljači pizza u Hrvatskoj link sa nekog bloga od dilera auto dijelova iz Azije baš nam neće biti od koristi).
Dakle, važna je relevantnost i kvaliteta stranica sa kojih link dolazi. U konačnici ovakvi linkovi rezultiraju boljim pozicioniranjem na web tražilicama i povećanjem online autoriteta web stranice.
Da zaključimo, SEO je potreban svakoj web stranici na internetu, a posebno svakom poslovnom subjektu koji želi ostvariti ciljeve kroz promociju i prodaju na internetu. Neke industrije su ranije prepoznale moć SEO optimizacije i sada beru plodove svojih ulaganja (novi kupci,klijenti, projekti, poslovi,…), a neki će tek upoznati taj potencijal.
Nikad se nije kasno uključiti u SEO utrku u kojoj pobjednici ubiru najveće profite i dobivaju naslućeni PR od web portala širem interneta. Važno je napraviti dobar start (analiza i On-Page SEO), te definirati vremenski okvir trajanja kampanje i sve ostalo je na SEO stručnjacima.

Image:seomasterexpert.com
Ukoliko želite odraditi SEO kampanju za vašu web stranicu i time dovesti nove poslove slobodno nam se obratite za savjet… odradili smo već desetke uspješnih SEO kampanja na nekim od najkonkurentnijih svjetskih tržišta!
Više o našoj SEO ponudi možete pronaći OVDJE.
Leave a Reply