
Image by plusroi.com
Već godinama Google koristi mobilnu optimizaciju kao jedan od faktora za rangiranje stranice u rezultatima pretraživanja. Stoga web stranice koje su optimizirane za pregledavanje s mobilnih uređaja, poput pametnih telefona i tableta, postižu bolje pozicije od onih koje nisu prilagođene za takav prikaz.
Google je već uveo oznaku ”za mobilne uređaje” (mobile-friendly) za optimizirane web stranice, a sada ide korak dalje, najavljujući još jednu promjenu.
Stiže Mobilni Armagedon
Na službenom blogu objavljena je vijest kako će od 21. travnja ove godine sve web stranice optimizirane za mobilne uređaje bolje rangirati u rezultatima pretraživanja.
Google objašnjava razlog uvođenja ove novine:
Kad je u pitanju pretraživanje putem mobilnih uređaja, korisnici trebaju dobiti relevantne i pravovremene rezultate, bez obzira na to nalazi li se informacija na stranici optimiziranoj za mobilne uređaje ili pak, na aplikaciji. Uzevši u obzir da sve više ljudi koriste mobilne uređaje za pristup Internetu, naši algoritmi se moraju prilagoditi tom načinu korištenja.
Prema tome, 21. travnja označit će početak korištenja mobilne prilagođenosti kao novog faktora za rangiranje web stranica, te će spomenuti faktor znatno utjecati na ostvarivanje pozicije stranice u rezultatima pretraživanja putem mobilnih uređaja, i to, prema Googleu, na svim svjetskim jezicima. Korisnicima će se tako omogućiti pristup relevantnim, kvalitetnim rezultatima koji su optimizirani za njihove uređaje, s ciljem osiguravanja što boljeg korisničkog iskustva.
Također, Google tvrdi da će novi faktor za rangiranje stranica utjecati isključivo na korisnike koji pretraživanje vrše putem mobilnim uređaja, dok će se rezultati pretraživanja putem desktop računala i dalje rangirati prema postojećim parametrima.
Upozorenje Vlasnicima Stranica

Image by liekemuller.com
Google već neko vrijeme upozorava vlasnike web stranica (webmastere) na nadolazeće promjene, te ih upućuje na što brže optimiziranje web stranice za mobilne uređaje, bilo putem izrade mobilne verzije stranice, ili pak, korištenja tzv. responzivnog dizajna.
Izrada mobilne verzije vaše web stranice
Ovakva stranica odvojena je od vaše postojeće stranice i prikazuje se onim korisnicima koji pristupaju vašoj stranici sa svojim mobilnih uređaja. Iako ovo možda jest brža i jeftinija opcija za rješavanje vaših problema oko mobilne optimiziranosti web stranice, imajte u vidu da je ovo u konačnici posebni oblik vaše stranice. To za vas znači dvostruko održavanje stranice, a time i sadržaja koji se nalazi na njoj. Prema tome, sve što objavite na svojoj glavnoj stranici, trebat ćete posebno kreirati i za mobilnu verziju iste.
Korištenje responzivnog dizajna web stranice
Responzivne web stranice su stranice koje se prilagođavaju uređaju korisnika. Njihov cilj je pružiti kvalitetno korisničko iskustvo koristeći tzv. responzivnu tehniku, putem koje se vaša web stranica automatski prilagođava ekranu pojedinog uređaja. Responzivna web stranica današnji je standard izrade web stranice, pogotovo kad je u pitanju mobilna optimiziranost. Brzo otvaranje stranice, prilagođavanje stranice ekranu uređaja koji se koristi, preglednost i jednostavna navigacija, samo su neki od elementa ovakvog dizajna.
Je li Vaša Stranica Spremna?
Ukoliko još niste prilagodili svoju web stranicu mobilnim uređajima, sad je krajnje vrijeme da to napravite. U suprotnom, riskirate ne samo gubitak dobre pozicije u rezultatima pretrage na Googleu, već i gubitak posjetitelja i prometa k vašoj web stranici. Ukoliko vaš biznis uključuje prodaju proizvoda ili usluga, zamislite koliki će utjecaj vaš niski, a time i nepostojeći ranking, imati na uspjeh vašeg poslovanja.
Google je jasno izrazio svoju želju za pružanje kvalitetnog mobilnog iskustva svojim korisnicima, i osiguravanje sreće i zadovoljstva istih. Na vama je da poslušate njegove upute i obavite posao koji Google zahtjeva od vas.
Alati za Provjeravanje Mobilne Prilagođenosti
Možda je vaša web stranica već optimizirana za mobilne uređaje. U tom slučaju, veliki dio posla je već obavljen. Ipak, na vama je da provjerite je li pravilno optimizirana. Google je za sve vlasnike web stranica koji su u ovoj dilemi pripremio alat za provjeravanje mobilne prilagođenosti , na kojem kroz jednostavan postupak upisivanja internet adrese svoje web stranice, vlasnici mogu provjeriti zadovoljava li njihova stranica Googleove kriterije pravilne mobilne optimiziranosti.
Također, Google je osigurao i tzv. Webmaster alat, putem kojeg možete napraviti detaljnu analizu svoje stranice, te posebnu stranicu s raznim materijalima i informacijama u vezi mobilnih web stranica.
Leave a Reply