Lokalni SEO od iznimne je važnosti za vlasnike lokalnih poslovnih poduhvata. Optimiziranje web stranice ovisno o lokaciji vaše tvrtke može doprinijeti uspješnosti istog na više načina. Vaša tvrtka će se pojaviti u lokalnim direktorijima, Google mapama te postići bolju poziciju u rezultatima pretraživanja na internetu.
Većina ovih strategija temelji se na određenoj lokaciji vaše tvrtke. Primjerice, jedan od važnijih koraka uključuje pružanje točnih informacija u vezi vašeg poslovanja vašim korisnicima. Naziv vašeg poslovnog subjekta, ime vlasnika, adresa, telefonski broj i slični podaci moraju biti točni i dostupni na internetu u svakom trenutku. Također, grad i država u kojima se nalazi tvrtka često se koriste u pisanim sadržajima na stranicama.
Ova praksa predstavlja problem tvrtkama koje se nalaze na više od jedne lokacije te nisu sigurni kako lokalno optimizirati svoju web stranicu za svoje potrebe. Rješenje je jednostavno.
1. Koristite jednu domenu
Korištenje posebnih domena za svaku, pojedinu lokaciju vašeg poslovanja je zasigurno vaša prva misao. Velik broj tvrtki koristi ovu strategiju koja je, u teoriji, logičan izbor jer svaka lokacija je drugačija te bi trebala imati svoju poziciju u rezultatima pretraživanja.
Ipak, praksa pokazuje drugačije. Korištenje više domena za jedan posao je u konačnici neuspješna strategija. Googleovi roboti i korisnici koji surfaju internetom mogu biti zbunjeni kad vide više domena za jedan brand.
Dakle, čak i ako trebate odvojiti informacije za svaku pojedinu lokaciju vašeg poslovanja, i dalje je bolje da koristite jednu središnju (root) domenu za integriranje svih informacija koje možete predstaviti u posebnim formatima na vašoj web stranici. Korištenje jedne domene daje vašoj web stranici jači autoritet i veću vidljivost koja bi inače bila manja i podijeljena na više lokacija.
2. Kreirajte stranicu za svaku lokaciju
Iako ste smjestili sve lokacije unutar jedne domene, i dalje je važno posebno tretirati svaku. Inače, Google neće uopće shvatiti da imate više lokacija unutar iste domene, a vaši korisnici neće moći naći onu koja je najbliža njima.
Kako biste osigurali da se vaše lokacije jasno razlikuju trebate kreirate posebnu stranicu (page) za svaku i smjestiti je, primjerice, u navigaciji vaše web stranice pod „Lokacije“ ili na sličnom mjestu. U naslovu stranice istaknite grad ili kvart kojem pripada pojedina lokacija te napišite duži sadržaj u kojem ćete opisati njene najvažnije značajke i prednosti. Također, za svaku lokaciju uključite i adresu i telefonski broj. Na ovaj način objasnit ćete Googleu razmještaj svojih lokacija te ukazati na vezu sa glavnim brandom.
Također, ne zaboravite i popisati sve lokacije na vašoj web stranici, pod „Poslovnice“ ili „Kontakt“, zajedno s adresom i kontakt podacima svake.
3. Provjerite vanjske liste i ispravite greške

Image by webmarketflorida.com
Kako biste spriječili takve probleme, potrebno je provjeriti sve lokalne liste i direktorije kako biste se uvjerili da su vaše informacije točne. Primjerice, jedna stranica koju zasigurno želite provjeriti je TripAdvisor te i druge stranice koje uključuje recenzije lokalnih biznisa.
4. Pišite lokalno
Ukoliko imate jedan blog, ova praksa će biti nešto teža. Ipak, važno je da uključite sadržaj koji je pisan posebno za svaku od vaših lokacija. To znači da trebate navesti grad ili kvart kojem pripada pojedina lokacija u naslovu i tijelu sadržaja.
Pri odabiru tema za pisanje za pojedinu lokaciju, iskoristite nedavna zbivanja i zanimljivosti vezane za nju. Možda su zaposleni novi radnici, proslavljena godišnjica poslovanja ili je pak, organiziran posebni događaj u kvartu.
Ovakvi sadržaji uvelike će pomoći vašem lokalnom rangiranju za pojedinu lokaciju.
5. Prepustite upravljanje online recenzijama pojedinoj lokaciji
Recenzije su jako važne za poslovanje svake pojedinačne lokacije filijale, pa tako i za lokalni SEO. Što ih više imate i što su bolje, to će bolju poziciju vaša web stranica ostvariti u rezultatima pretraživanja.
Pošto će svaka vaša lokacija biti posebno navedena na web stranicama, na svakoj će biti i odgovornost da upravlja svojim online recenzijama.
Pobrinite se da vaši zaposlenici znaju kako ohrabriti kupce da ostave recenzije na tim stranicama i opišu svoje iskustvo s vašim biznisom. Također, objasnite im da trebaju aktivno upravljati recenzijama, komentirati na one pozitivne s izrazima zahvale te odgovarati na one negativne s optimizmom i željom za poboljšanje korisničkog iskustva.
Leave a Reply