
Image by forbes.com
Optimizacija za tražilice (Local Search Engine Optimization-SEO), kontinuirani je proces poboljšavanja pozicije vaše web stranice na tražilicama. Cilj vaše stranice je privući što veći broj posjetitelja, koji će se zainteresirati za vaš biznis, proizvode, usluge koje nudite, i u konačnici dovesti do željene akcije, tj. do posjete ili prodaje. Cijeli proces kreće od onog najvažnijeg, a to je dobra pozicija web stranice na Google-u. Tu nastupa SEO.
Ukoliko je vaš biznis vezan za određenu lokaciju, na vama je da razmislite o korištenju lokalnog SEO-a. Uzmimo za primjer vlasnika lokalnog restorana, kafića, pekare, zatim razne veterinarske i stomatološke ordinacije, ili pak, nekoga tko se bavi obrtom, poput vodoinstalatera, parketara, električara i sl. To su sve poslovne djelatynosti koji se nalaze na određenom, jasno definiranom području i kojima je u interesu da ih potencijalni kupci u njihovoj blizini što lakše pronađu na internetu.
Bilo da korisnici traže baš vašu tvrtku i informacije o njoj, poput adrese, telefonskog broja, cjenika usluga i sl. ili traže neku vrstu usluge, kojom se baš vi bavite, lokalni SEO pomaže vam da se pojavite na što višoj poziciji u rezultatima pretraga i dođete upravo do tih korisnika. Ukoliko ste pak na lošoj poziciji, mala je šansa da će vas korisnici naći i odabrati ono što nudite.
Što još lokalni SEO može učiniti za vaš biznis? Ovo su neke od prednosti njegovog korištenja.
Lokalni SEO daje vjerodostojnost biznisu
Oglasi za lokalne biznise na web tražilicama popularni su kod korisnika koji vjeruju da su takvi oglasi autentični, za razliku od plaćenih oglasa. Korisnicima više vole podržavati lokalne biznise, za razliku od velikih tvrtki i lanaca trgovina. Mnogi faktori utječu na vjerodostojnost lokalnih oglasa, a među njima i jasne izložene i detaljne informacije o biznisu, poput kontakt telefona, e-mail adrese, raznih mapa tj. uputa do lokacije biznisa te recenzija drugih kupaca.
Lokalni SEO pomaže jačanju branda
Koristeći lokalni SEO, privlačite više kupaca, i radite na jačanju vašeg branda. Tražeći usluge koje vi pružate u njihovom području, kupci koji možda i nisu znali za vaš biznis će vas posjetiti, uvjeriti se u kvalitetu i preporučiti vaš biznis svojim prijateljima, poznanicima i ostalima. Ovime će se ne samo povećati broj vaših kupaca već i podignuti svijest o vašem biznisu i brandu.
Lokalni SEO daje dodatni poticaj
Lokalni SEO može dodatno poboljšati poziciju vaše web stranice, odvajajući je od organskih i PPC (Pay per click) rezultata. Na ekranu se veći prostor daje lokalnim rezultatima (posebice na Google-u), što znači da će se biznisi koji se nalaze u tim mjestima za lokalne rezultate pojavljivati češće, i biti u prednosti pred onima čiji biznis ne koristi lokalni SEO.
Lokalni SEO pomaže rastu konverzija
Korisnici koji traže lokalne termine, tj. u potrazi su za uslugama lokalnog biznisa, češće se odlučuju na konverziju, odnosno na ispunjavanje željene akcije – kupnje proizvoda, usluga i sl. Pošto se takvi korisnici najčešće nalaze u području određenog biznisa kojeg traže, veća je šansa da će posjetiti web stranicu tog biznisa i posjetiti taj biznis ili ga kontaktirati putem telefona i e-maila.
Lokalni SEO ključan je za mobilni promet
Uzevši u obzir razne opcije dostupne korisnicima društvenih mreža te načine na koje web tražilice strukturiraju stranice lokalnih mobilnih rezultata pretraga, može se vidjeti veliki pomak u mobilnom prometu uz korištenje samo malo lokalnog SEO-a. Vaša web stranica treba biti prilagođena za mobilne uređaje, te sadržavati sve relevantne informacije o vašem biznisu, poput imena biznisa, lokacije, broja telefona, e-mail adrese i sl. Nemojte zaboraviti uključiti sve te informacije i na profil vašeg biznisa na društvenim mrežama.
Lokalni SEO koristi i konkurencija
Čak i ako vi ne koristite lokalni SEO za jačanje svog poslovanja, to ne znači da ga ne koriste ni vaši konkurenti. Ukoliko je kupac u određenom području u potrazi za nekom uslugom koju vi nudite, bitno je da mu se baš vi nametnete u rezultatima pretrage. Ukoliko budete na lošoj poziciji, ili još gore, uopće vas ne bude, korisnik će jednostavno otići konkurentu koji mu se prikazao na samom vrhu pretraga. Kupci su u stalnoj potrazi, a na vama je da se pobrinete da nađu baš vaš biznis.
Lokalni SEO vraća uloženo
Web stranica koja je optimizirana za lokalnu pretragu može uvelike doprinijeti biznisu, uzevši u obzir da sve što takvi biznisi žele je privući one korisnike koji već traže usluge koje oni nude u svom području.
Zbog ovoga lokalni SEO rezultira visokim povratom uloženih sredstava (Return of Investment – ROI) i ukazuje na daljnji potencijal rasta poslovanja.
Leave a Reply