
Image by chicago-d.com
Kupci su svakodnevno bombardirani s tisućama poruka i oglasa, koji se bore za njihovu pažnju. Razvojem raznih marketinških kanala, postalo je još važnije istaknuti se u digitalnom svijetu i zadobiti pozornost vaše publike. Mnoge nove tehnike i strategije pokazale su se uspješnima, no ponekad se upravo u onim klasičnima nalazi ključ uspjeha.
AIDA model
AIDA je tradicionalni marketinški model koja vam pomaže da shvatite kognitivni proces kroz koji korisnik prolazi prilikom donošenja odluke o kupnji. Skraćenica AIDA odnosi se na: pažnju (attention), interes (interest), želju (desire) i akciju (action). To su ne samo četiri faze odluke o kupnji, već i četiri koraka koja se koriste u oglašavanju kako bi se unaprijedila prodaja proizvoda i usluga, i to na način da se privuče pažnja kupca, potakne interes za proizvodom ili uslugom, stvori želja za akcijom, te na kraju dođe do same akcije tj. kupnje proizvoda.
Klasična AIDA objašnjava odnos između tvrtke i kupca. Međutim, u današnjem digitalnom svijetu, koji obiluje tehnološkim inovacijama, spomenutu formulu možemo primijeniti na razne druge platforme. Jedna od tih je Google AdWords kampanja.
Google Adwords
Mnogi digitalni marketinški stručnjaci danas koriste AIDA model pri kreiranju Google Adwords oglasa, kako bi postigli što bolje rezultate svoje PPC (Pay per click) kampanje. Koristeći sve četiri faze AIDA modela, možete kreirati oglas koji će djelovati na vaše kupce te doprinijeti pretvaranju pretraga u konverzije. Primjena AIDA modela na Google Adwords oglas odvija se na sljedeći način:
Pažnja – Naslov oglasa, koji treba privući pažnju korisnika koristeći jednake ključne riječi (keywords)
Interes – Prvi redak teksta koji treba potaknuti interes korisnika koji traži proizvod ili uslugu
Želja – Sljedeći red teksta koji čini spomenutu ponudu neodoljivom
Akcija – Oglas treba završiti pozivom na akciju (Call to Action)
Primjena modela
Prateći 4 faze AIDA modela i uspješnom primjenom njihovih odlika na oglas za vaš proizvod ili uslugu, doći ćete do mnoštva kupaca i odličnih rezultata svoje marketinške kampanje.
Pažnja (Attention)
Prvi korak sastoji se od privlačenja pažnje vaše publike. Kad je Google u pitanju, bojno polje vaših oglasa i oglasa konkurencije predstavljaju stranice rezultata pretraživanja. Prema tome, bitno je privući pažnju korisnika dok oni pogledom skeniraju upravo te stranice. Ovdje naslov vašeg oglasa ima ključnu ulogu i treba privući potencijalnog kupca.
Koristeći zanimljive naslove, slogane i sl. osigurat ćete da vaš naslov privuče kupca i njegovu pozornost, jer upravo vi imate onu uslugu ili proizvod kojeg kupac treba. Također, bitno je da naslov sadržava ključne riječi koje je kupac unio u pretraživač prilikom pretrage, i da spomenute ključne riječi budu na početku naslova, a ne na kraju. Time osiguravate sigurnu pozornost vaše publike.
Interes (Interest)
Nakon što je naslov vašeg oglasa privukao pažnju korisnika, nužno je potaknuti daljnji interes. Ovo je možda i najzahtjevnija faza. Kako potaknuti interes kupaca? Iznoseći koristi i prednosti koje nudi upravo vaš proizvod ili usluga, poput uštede vremena, novca, zabave, olakšanja posla i sl.
Prvi redak vašeg oglasa treba potaknuti interes kupaca, na način da potvrdi da je upravo ono što vi nudite to što kupac traži, i nudeći još detalja kako bi vaš proizvod ili uslugu učinio neodoljivim. Time se budi želja.
Želja (Desire)
Ovo je faza u kojoj pobuđeni interes treba prerasti u želju. Uspješni marketing nije onaj koji pokušava prodati proizvod, već onaj koji uspješno pobuđuje želju za proizvodom kod kupaca. Kako biste probudili želju kod svojih kupaca morate u potpunosti razumjeti svoj proizvod. Koje su njegove prednosti i posebnosti? Bitno je pokazati kupcu po čemu ste relevantni, posebni i nezamjenjivi.
U sljedećem retku svog oglasa, fokusirajte se na jednu posebnu pogodnost koju nudite. Možete dodati i neku recenziju i pozitivna iskustva drugih korisnika ili prigodne cijene. Sve ovisi o proizvodu ili usluzi koju nudite.
Akcija (Action)
Pobuđena želja kupca za vašim proizvodom potaknut će ga na određenu akciju, i to je zadnja faza AIDA modela. Na kraju oglasa nužno je potaknuti posjet kupca web stranici vaše tvrtke i uputiti ga na potrebne korake koje treba proći kako bi ostvario svoju želju, tj. došao do proizvoda ili usluge za kojom je tragao.
Vaš oglas treba završiti tzv. pozivom na akciju (Call to Action). Ono čemu se vi nadate je upravo taj klik, kojim će posjetitelj doći na vašu stranicu i proučiti vašu ponudu. Poziv na akciju mora biti jasan, jednostavan i zanimljiv, kao sljedeći primjer: ”Kupite sada” (Buy now).
Privukli ste pažnju publike, zainteresirali ih za svoju ponudu, te pobudili želju za svojim proizvodom ili uslugom. Cijeli taj trud može u konačnici ne vrijediti ništa, ako vaš oglas ne završi djelotvornim pozivom na akciju. U njemu se krije konačni uspjeh vaše kampanje.
Leave a Reply