
Image by remarketingmarketing.com
Vjerojatno vam je poznat sljedeći scenarij; surfate internetom tražeći neki proizvod ili uslugu, recimo novi model televizora koji je upravo stigao u prodaju, i na nekoj od idućih web stranica koje posjetite nailazite na oglas za baš taj traženi proizvod. Vjerojatno ste već i sami shvatili da se ne radi se o pukoj slučajnosti, ili pak o čaroliji, već upravo o remarketingu.
Što je remarketing?
Remarketing je oblik marketinga koji vam omogućuje da dosegnete one korisnike koji su prethodno posjetili vašu web stranicu te da im, dok pregledavaju druge stranice i borave na raznim lokacijama na internetu, prikažete svoje proizvode ili usluge.
Primjerice, recimo da korisnici traže novi svjetski bestseller na web stranici MojaKnjiga.hr*, gdje ujedno pretražuju i razne druge naslove koje stranica sadrži u svojoj ponudi. Neki korisnici se zadržavaju na stranici i odlučuju na kupnju, dok drugi napuštaju stranicu u želji za daljnjim surfanjem internetom. Web stranica MojaKnjiga.hr upravo te korisnike stavlja u svoju listu potencijalnih kupaca, tj. u listu pod imenom “Posjetitelji stranice” te im se naknadno oglašava s raznim akcijama i ponudama dok su na drugim lokacijama na internetu, kako bi ih navela da se vrate na stranicu i ipak obave kupnju.
Remarketing vs. tradicionalno oglašavanje
Tradicionalno oglašavanje na internetu uključuje vizualna pomagala, poput slike i videozapisa, ili kratkog teksta koji upućuje korisnike na vašu web stranicu u nadi da će povećati promet iste.
Remarketing djeluje na sličan način, ali uz jednu važnu iznimku: specifično ciljanje publike. Koristeći jednostavan kod za praćenje, web stranice mogu sačuvati podatke u obliku ”kolačića” (cookies) na posjetiteljevom računalu, te koristiti te podatke kako bi prikazali specifične oglase za tog posjetitelja.
Osnovna ideja na kojoj počiva sustav remarketinga je pružanje druge prilike poslovnim subjektima za konverziju posjetitelja koji su napustili njihove web stranice bez obavljanja kupnje. Ti posjetitelji su već upoznati sa onim proizvodima i uslugama koje nudite te ih ponekad treba malo “pogurati” u smjeru u kojem biste vi htjeli da idu, tj. natrag na vašu web stranicu da obave kupnju.
Zašto koristiti remarketing?

Image by novasolutions.ca
Brojke ne lažu. 49% posjetitelja posjeti web stranicu 2-4 puta prije nego što se odluči za kupnju, a čak 96% njih napusti stranicu bez obavljanja konverzije (tj. bez određenog djelovanja, recimo kupnje proizvoda ili usluge). Izvor: Quicksprout
Na vama je da ponovno pridobijete te posjetitelje i pretvorite ih u vaše kupce.
Brojne su prednosti korištenja remarketinga, a ovo su neke od njih:
1. Dosezanje prave publike
Ključ uspjeha remarketinga je u prikazivanju vaših poruka pravoj publici, tj. upravo onim korisnicima koji su u nekom trenutku iskazali interes za vašu ponudu. Remarketingom pratite svoje posjetitelje i navodite ih da se vrate na vašu web stranicu. Drugim riječima, remarketing vam nudi više prilika da posjetitelji koji su napustili vašu stranicu ipak postanu vaši kupci.
2. Precizno ciljanje posjetitelja
Remarketingom ne dosežete samo pravu publiku, već i precizno ciljate svakog posjetitelja. To znači da sami određujete kome ćete prikazati svoje oglase, ovisno o interesu i djelovanju određenog posjetitelja. Primjerice, posjetitelju koji se zanimao za mušku obuću, prikazivat ćete samo oglase te prirode, a ne one za žensku obuću.
Možete odrediti i kome ćete prikazivati oglase ovisno o njihovom djelovanje. Recimo, možete pratiti sve posjetitelje koji su došli na vašu web stranicu, one koji su razgledavali određenu kategoriju proizvoda ili pak sve koji su napunili svoju košaricu, no nisu završili kupnju. Također, vi odlučujete o intenzitetu prikaza oglasa, tj. o broju prikaza vaših oglasa posjetitelju u određenom vremenskom razdoblju.
3. Izloženost branda

Image by demacmedia.com
Remarketingom učestalo izlažete svoj brand potencijalnim kupcima, zadržavajući fokus upravo na vašim proizvodima ili uslugama. Što su više kupci izloženi vašem brandu, veća je šansa da će, jednom kad se odluče na kupnju, istu obaviti upravo kod vas. Prema tome, remarketing daje vašem biznisu prednost stavljajući ga u centar pažnje vaših kupaca.
4. Više konverzija
Izloženost branda dovest će do više prometa k vašoj web stranici te do većeg broja konverzija, tj. pretvaranja vaših posjetitelja u kupce. Remarketinški oglasi imaju veći omjer klikova i znaju dovesti do povećanja konverzija i za 400%. Više konverzija u konačnici dovodi i do većeg i bržeg povrata uloženih sredstava (ROI – return of investment).
5. Fleksibilan budžet
S remarketingom imate potpunu kontrolu nad vašim budžetom te su vam na raspolaganju razni alati za provođenje analize i kreiranje izvještaja, koji vam pomažu u donošenju dobrih odluka o trošenju budžeta. Također, možete vidjeti koje su vam stranice najuspješnije, te prema tome optimizirati oglase i budžet za određene stranice.
*Naslov stranice je izmišljen i korišten samo za potrebe ovog članka.
Leave a Reply