
Image by: pixoulmedia.com
U današnjem svijetu kojim vlada tehnologija i internet, moderna i kvalitetna web stranica više nije samo jedna od opcija, već središte svakog ozbiljnog biznisa. Kao što se kaže: „Ako nije na Facebooku, nije se ni dogodilo“, tako vrijedi i za biznis. Ako nemate web stranicu, kao da i ne postojite.
Svi znamo klasičan pristup: upoznajete klijenta, predstavljate mu svoj posao i dajete mu svoju vizitku na kojoj su vaši kontakt podaci. Zatim upoznajete još jednog, pa još jednog i tako unedogled. Sad zamislite da sve to ”udvaranje” klijentu radi vaša internetska stranica za vas, i to ne za svakog klijenta posebice, već za tisuće i tisuće odjednom. I nemojmo zaboraviti, stalno i u svakom trenutku. Čak i dok vi spavate. Vaša stranica ne troši vrijeme na to.
Činjenica je za mnoge biznise da je upravo njihovo web sjedište ono što će klijenti prvo pogledati, pa čak i ako samo pokušavaju naći adresu tvrtke ili kontakt broj. Često je vaša stranica ta koja će ostaviti prvi, ali i sveukupni dojam, o prirodi i kvaliteti vašeg biznisa. Bitno je da vas predstavlja u što boljem svijetlu.
Ovo su značajke moderne i funkcionalne internetske stranice poslovnog subjekta:
1. Jednostavna navigacija
Koliko god moderna i privlačna oku bila vaša web stranica, neće biti od koristi nikome ako se na njoj posjetitelj ne može snaći. Znači, jednostavna navigacija dobar je početak. Tipke moraju biti jasno definirane, s logičnim imenima koja vode do različitih mjesta na vašoj stranici, poput: O nama, Kontakt, Galerija, Često postavljana pitanja i sl.
Želite olakšati proces kretanja vašom stranicom, na način da svaki klik vodi posjetitelja na sljedeću razinu koja ima nešto bitno za ponuditi. Ne želite biti misteriozni s nazivima i zbuniti posjetitelja te ga dovesti do toga da napusti vašu stranicu.
2. Dizajn
Vaša internetska stranica treba privući posjetitelje i ostaviti dobar vizualni dojam. Mnogo pažnje treba se posvetiti odabiru teme, fonta, boja, loga i svemu ostalom što će se nalaziti na vašoj stranici. Ono što je bitno je da je vaš dizajn konstantan i da su sve podstranice vizualno povezane jedna s drugom, a i s onom glavnom (koju još zovemo i home page).
Također, pretjerano korištenje raznih fontova, boja, grafika i animacija može izgledati kao odlična ideja na početku, ali se najčešće pretvori u kaos koji odbija posjetitelja, koji samo želi stranicu ugodnu oku i neometano surfanje.
3. Preglednost
Kod internetskih stranica bitna je preglednost. Posjetitelji lako gube koncentraciju i vaša ih stranica mora odmah privući jer vrlo vjerojatno neće dobiti drugu priliku. Ako se posjetitelj mora naprezati da bi pročitao tekst koji je napisan preko neke slike, ako je premali kontrast između pozadine i boje slova ili se pak sadržaj nalazi u obliku ogromnih neprekinutih komada teksta, on vrlo lako gubi zainteresiranost i odlazi s vaše stranice. Prema tome, tekst mora biti lako čitljiv, razbijen u paragrafe s pripadajućim podnaslovima i podložan brzom i lakom skeniraju.
4. O vama
Posjetiteljima na internetskim stranicama često nedostaje ona ljudska komunikacija koju imaju prilikom poslovanja s nekim uživo. Da bi im pomogli u ovom pogledu, najbolje je uključiti dio koji će davati informacije o vama (stranica About Us), o prirodi vašeg posla, vašim ciljevima, vašim zaposlenicima i svemu onome što vam je bitno.
Možete uključiti i relevantne slike sebe i osoblja, možete snimiti i kratki video u kojem prezentirate svoj biznis, sve u svrhu uspostavljanja ljudske komunikacije s klijentom, koji stječe dojam o vašem biznisu i skloniji je poslovanju s vama.
5. Kontakt informacije
Kontakt informacije možda su i najvažniji dio internetske stranice jednog biznisa i moraju se nalaziti na upadljivom mjestu. Nema ništa više frustrirajuće od surfanja stranicom u očajničkom pokušaju da se nađe adresa ili telefon tvrtke koju želite kontaktirate. Svi vaši kontakt podaci, poput adrese, telefonskog broja, e-mail adrese ili kontakt obrasca, moraju biti na vidljivom mjestu za posjetitelje, i moraju biti jednostavni za korištenje.
To znači da e-mail adresa ili broj telefona moraju biti podložni jednostavnom kopiranju, a ne dio slike ili nečega sličnog.
6. Kvalitetan sadržaj
Posjetitelji su na internetu u potrazi za sadržajem koji ih zanima. Vi želite da taj sadržaj nađu upravo na vašoj stranici. Blog sekcija koja sadrži kvalitetan i originalan sadržaj o određenim temama pravo je rješenje. Ne samo da će privući posjetitelje, već će ih i zadržati na vašoj stranici i dovoditi natrag iz dana u dan.
Sadržaj bloga mora biti kvalitetan, zanimljiv i konstantno ažuriran. Blog koji je pokrenut i ostavljen da propada nikome neće donijeti dobro. Samo će učiniti vaš biznis neozbiljnim. Pravilno vođenje bloga te integriranje gumbića za društvene mreže (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn itd), dovest će više posjetitelja (mogućih kupaca) i povećati vidljivost vaše firme na internetskoj platformi.
7. Brzina otvaranja stranice
Nema ništa iritantnije od čekanja stranice da se otvori. Dapače, sporo otvaranje stranice je jedan od glavnih razloga zašto posjetitelji napuštaju stranicu. Ako je vaša stranica natrpana raznim slikama, animacijama, filmićima i sl., zbog svoje opterećenosti sporo će se otvarati. Presporo za nestrpljivog posjetitelja, koji vam neće dati više od par sekundi da mu pokažete što mu nudite prije nego što nastavi dalje sa surfanjem, vjerojatno do stranice vaše konkurencije.
8. Prilagodljiv (responzivan) izgled
Prilikom dizajna stranice, bitno je ne ograničiti se na dizajn prikladan za računalo, već i za sve uređaje koji imaju pristup internetu. Danas sve više i više ljudi pristupa internetu putem mobitela i tableta, a ne samo putem računala, tako da je bitno da vaša stranica ima tzv. responsive opciju, koja se prilagođava posjetiteljevom pregledniku. Većina posjetitelja koja pristupa internet s pokretnih uređaja, poput mobitela i tableta, traži neku uslugu u tom trenu. Bitno je osigurati da nađu upravo vašu stranicu.
Ukoliko imate pitanja o web stranicama ili vam treba izraditi web stranicu slobodno nam se možete obratiti putem “Kontaktirajte Nas” forme ili putem emaila…
Leave a Reply