
Image credit: google.hr
Kad je u pitanju oglašavanje putem Google Adwords platforme, ne morate imati veliki budžet kako bi vaša PPC (Pay per click – metoda naplate po kliku) kampanja bila uspješna. Ipak, čak i ako raspolažete s malim budžetom, želite biti sigurni da ste kreirali oglas koji će privlačiti veliki broj korisnika te rezultirati visokim postotkom klikova.
Koji je prosječni postotak klikova za Google Adwords oglas? Ovo pitanje postavljaju oni koji su zadovoljni s dostizanjem rezultata prosječnih oglasa i ostajanjem na njima. Na vama je da postavite ciljeve vaše kampanje ipak malo više.
Postoje oglasi s iznimno visokim postotkom klikova, čak i 6 puta višim od uobičajenog prosječnog postotka. Korištenjem raznih strategija za povećanje postotka klikova i vi možete postati dio te elite te osigurati visoku razinu učinkovitosti svog oglasa.
Započnite s ova tri koraka:
#1 Relevantnost oglasa
Krenimo od pretpostavke da već imate svoje AdWords grupe organizirane po tematici s obzirom na ključne riječi i fraze. Važno je da navedete upravo te ključne riječi u svom oglasu jer one ukazuju na relevantnost vašeg oglasa za određenu pretragu proizvoda ili usluga koju korisnici vrše.
Recimo da ste ključnu riječ ”stolni kompjuter” uključili u naslov svog oglasa “Kupite stolni kompjuter“. Kada korisnici pretražuju spomenuti pojam, upravo će te riječi koje upisuju u tražilicu vidjeti istaknute u naslovu vašeg oglasa te će imati dojam da su našli upravo ono što su tražili.
Budite kreativni te osigurajte da se ključne riječi i fraze pojavljuju u vašem oglasu i više puta. Također, uključite svoju glavnu ključnu riječ i u URL-u za prikaz, tj. u četvrtom retku vašeg oglasa. Ovaj dio oglasa je od iznimne važnosti, te i u njemu možete navesti svoju ponudu, putem ključne riječi, kako bi se vaš oglas istaknuo naspram ostalih.
#2 Postavljanje pravih pitanja

Image credit: google.hr
Cilj svake prodajne poruke je navođenje korisnika na pozitivni odgovor. Započnite svoj oglas sa postavljanjem pitanja u naslovu. Na taj način sigurni ste da ćete odmah dobiti neku vrstu odgovora kod korisnika. Ovisno o vašoj ključnoj riječi, na vama je da postavite relevantno pitanje koje će potaknuti pozitivni odgovor kod korisnika, za proizvod ili uslugu koju nudite.
Recimo da nudite usluge popravka klima uređaja i vaša ključna riječ je ”klima uređaj”. U tom slučaju, dobar naslov vašeg oglasa glasio bi ”Trebate popravak klima uređaja?” Spomenuti naslov postavlja pitanje na koji će korisnici, koji tragaju za uslugom popravka klima uređaja, zasigurno dati pozitivni odgovor.
#3 Fokusiranje na emocije

Image by: upbeatmarketingaustin.com
Većina oglasa kreirana su na sličan način i korisnici ih često smatraju jednakima i dosadnima. Na vama je da se pobrinete da se vaš oglas istakne u toj masi oglasa biznisa koji nude proizvode ili usluge slične vašima.
Emocije su okidači reakcija i ponašanja korisnika, te ih motiviraju na određeno djelovanje. Zbog ljubavi prema nečemu, korisnici će učiniti sve da dođu do toga, dok iz straha pak, učinit će sve da nešto spriječe. Prema tome, kreirajte relevantne oglase koji će pobuditi emocije kod vaših korisnika prema vašem proizvodu ili usluzi.
Pri kreiranju svog oglasa možete koristiti tzv. strategiju švicarskog vojnog noža, koju je razvio cijenjeni marketingaš Perry Marshall. Radi se o korisnoj i učinkovitoj metodi za brainstorming tj. za razvijanje ideja u svrhu kreiranja uvjerljivog oglasa za vaš proizvod ili uslugu.
Kroz definiranje raznih pojmova poput vašeg kupca, onoga što vaš kupac voli ili mrzi, utvrđivanje najboljeg prijatelja ili stalnog neprijatelja i ostalih, možete odrediti kako se vaš brand može povezati s pojedinim pojmom te kreirati svoj oglas prema tome. Korištenjem spomenute strategije možete miješati i spajati razne pojmove kako biste proizveli najbolji oglas za vaš biznis koji će potaknuti emotivni odgovor kod vaših korisnika.
Viši postotak klikova (CTR – click-through rate) na vaše oglase poboljšava ocjenu kvalitete (quality score) vaših ključnih riječi te izravno utječe na cijenu klika, koja je zbog toga niža za više pozicije prikazivanja oglasa. Prema tome, sva kreativnost i trud koji uložite kod kreiranja vašeg oglasa, putem gore objašnjenih koraka, u konačnici će vam se itekako isplatiti, i to kroz veći broj klikova po nižoj cijeni istih.
Leave a Reply