
Image by postbeyond.com
Kvalitetan sadržaj na web stranici više nije stvar izbora već stvar potrebe. Svi ozbiljni marketingaši uviđaju vrijednost relevantnog i kvalitetnog sadržaja, koji pomaže njihovoj web stranici, a i brandu na više od jednog načina.
Kvalitetan sadržaj čini pobjednike na internetu; ne samo da osigurava bolje rangiranje web stranice u rezultatima pretraživanja i privlači prirodne linkove već pomaže biznisu da ostvari odnos sa svojim korisnicima, dajući mu vjerodostojnost i autoritet unutar svoje djelatnosti.
Ipak, mnogi, unatoč jakoj želji za kreiranjem kvalitetnog sadržaja, nisu upoznati s faktorima koji istog čine takvim. Iako se definicija „kvalitete“ mijenja ovisno o djelatnosti, tipu poslovnog djelovanja ili pak ciljanoj publici, postoje zajednički elementi koji čine stalne, nepromjenjive indikatore kvalitete sadržaja.
Uvjerite se u kvalitetu svog sadržaja koristeći sljedeću listu faktora.
1. Odgovarajuća dužina sadržaja
Danas je teško donijeti pravu odluku kad je u pitanju idealna dužina sadržaja. S jedne strane, Google preferira duže forme sadržaja, tj. sadržaj koji iscrpno pokriva određenu temu. S druge strane, korisnici koji surfaju internetom putem mobilnih telefona smatraju upravo kraće sadržaje idealnima za čitanje dok su u pokretu.
Pri kreiranju sadržaja, uzmite u obzir cilj kojeg želite postići i želju svoje publike. Ukoliko se želite naći na visokoj poziciji u rezultatima pretraživanja i zadobiti dosta linkova, odlučite se za dužu formu sadržaja, tj. na sadržaj koji ima minimalno 1000 riječi.
Ipak, ako vam je želja da vaš sadržaj bude isključivo namijenjen mobilnim korisnicima, uklonite sve nepotrebne informacije te ga formatirajte kako bi korisnici mogli brzo i jednostavno doći do informacija koje traže. U tom slučaju, fokusirajte se na kreiranje kraćeg sadržaja, koji će sadržavati duže ključne riječi (long-tail keywords) koje bi mobilni korisnici mogli upisati u web tražilicu.
2. Korištenje slika, videozapisa, infografika i ostalih medija

Image by kontenut.com
Kvalitetan tekst ne zahtjeva popratne vizualne sadržaje. Ipak, činjenica jest da su ludi vizualna bića i vole provoditi svoje vrijeme gledajući upravo takve vrste sadržaja, poput slika, videozapisa, infografika i ostalih.
Ne samo da će tekst obogaćen vizualnih sadržajima privući više linkova od drugih web stranica, već će i zabaviti svoju publiku, koja će se duže zadržati na tom sadržaju, a time i na web stranici te čak i podijeliti sadržaj na društvenim mrežama.
Pri odabiru vizualnih sadržaja za vaš tekst, pripazite na sljedeće: relevantnost vizualnog sadržaja za napisani tekst (podupire li isti tvrdnje iznesene u tekstu), kvalitetu vizualnog sadržaja (zadovoljava li isti sve tehničke kriterije) te originalnost i zanimljivost vizualnog sadržaja (hoće li drugi rado dijeliti takav sadržaj ili linkati k njemu).
3. Ispravnost sadržaja
Google cijeni pouzdanost web stranica. Prema tome, one koje obiluju gramatičkim i pravopisnim pogreškama ili pak tipfelerima neće se zasigurno smatrati pouzdanima. Također, korisnici vaš sadržaj neće smatrati kvalitetnim i pouzdanim ukoliko informacije u njemu nisu napisane na profesionalan i ispravan način.
Pregledajte sadržaj na vašoj web stranici te provjerite sljedeće: točnost podataka napisanih u vašem tekstu, jasnu organizaciju teksta, jednostavno čitanje istog te ispravnost gramatike i pravopisa.
4. Pravilno formatiranje teksta
Kvalitetan sadržaj je privlačan oku, lako se čita te je podložan brzom skeniranju, što je bitno jer korisnici koji surfaju vašom web stranicom nemaju puno vremena te će zasigurno skenirati vaš sadržaj da dobiju dojam o njegovoj prirodi i zanimljivosti.
Pripazite da u svom tekstu koristite ove tehnike: isticanje sadržaja putem podebljanja teksta ili pak pisanja istog u kurzivu, korištenje kratkih sažetih rečenica i paragrafa, upotrebu grafičkih oznaka i numeriranih lista te pravilnih razmaka unutar teksta te umetanje podnaslova za razbijanje dugih odlomaka teksta.
5. Dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama

Image by nativemobile.com
Prisutnost gumbića za dijeljenje na društvenim mrežama još je jedan od indikatora kvalitetnog sadržaja. Izostanak istih utječe na mišljenje čitatelja, koji smatraju da vlasnik web stranice nije u toku s digitalnim trendovima ili odbija priznati važnost društvenih mreža. Također, izostanak gumbića može ukazati i na činjenicu da se spomenuti sadržaj ne dijeli ili pak da nije dovoljno kvalitetan da bi se dijelio na drugim platformama.
Iz svih spomenutih razloga, važno je postaviti gumbiće za dijeljenje na društvenim mrežama uz svoj sadržaj te ga aktivno promovirati na društvenim kanalima i potaknuti svoje čitatelje da naprave isto.
6. Korištenje vanjskih i unutarnjih linkova
Jedan od najvažnijih indikatora vjerodostojnosti web stranice ili sadržaja odnosi se na vanjske i unutarnje linkove. Za Googlea, linkovi prema lošim stranicama indikatori su loše kvalitete sadržaja. Isto vrijedi i za pretjerano i neprirodno korištenje unutarnjih poveznica (internal linking).
Kad su u pitanju linkovi k tekstu, najvažniji faktor za određivanje kvalitete teksta je upravo izvor linka. Ukoliko poznata i uvažena web stranica linka k vašem tekstu, Google to smatra dobrim indikatorom kvalitete i pouzdanosti vašeg sadržaja. Ukoliko vaš tekst na dobiva linkove ili su to pak linkovi s manjih, nepoznatih ili tzv. spammy stanica, to ukazuje na nisku kvalitetu i nepouzdanost vašeg sadržaja.
7. Pružanje vrijednosti čitateljima
Ovo možda nije važan faktor za pretraživače, koji nisu u stanju utvrditi vrijednost sadržaja, ali je odlučujući faktor za korisnike, koji čitajući sadržaj uviđaju njegovu korisnost ili pak, manjak iste.
Prema tome, pobrinite se da vaš sadržaj uistinu doprinosi vašim čitateljima, na način da im nudi rješenje problema, odgovor na pitanje, pruža zabavu, nasmijava ih ili pak, pruža važne informacije od strane stručnjaka.
Leave a Reply