
Image by blog.webafrica.co.za
Društvene mreže već neko vrijeme dominiraju internetskom platformom. Svakom vlasniku biznisa teško je izdvojiti vrijeme potrebno za kreiranje i objavljivanje odličnog sadržaja za pojedinu grupu sljedbenika na svakoj društvenoj mreži, a i osigurati kontinuirano praćenje aktivnosti vezanih uz profil biznisa. Prema tome, zašto biste htjeli uključiti svoj biznis na svaku društvenu mrežu? Činjenica je da vi to ni ne želite, a u konačnici, ni ne trebate.
U širokom spektru društvenih mreža dostupnih danas, teško je odabrati onu koja je najbolja za vaš biznis. Istina, Facebook ili Twitter možda izgledaju kao najbolja opcija, jer su jako popularni među korisnicima, međutim, samo zato što je neka društvena mreža iznimno popularna, ne znači da je i najbolji odabir za vaš biznis.
Razmislite o svojim ciljevima, tj. o onome što želite postići aktivnošću na društvenim mrežama. Želite li potaknuti trenutne korisnike na komunikaciju? Privući nove sljedbenike? Možda pak želite izgraditi odnos sa svojim korisnicima i ojačati svoj brand? Želite postati autoritet u svojoj industriji, ili vam je stalo do toga da pratite što se govori o vama i o vašem proizvodu ili usluzi?
Nema točnog ili pogrešnog odgovora na ova pitanja. Činjenica je da su određene društvene mreže bolje u ispunjavanju određenih ciljeva.
Ukoliko imate vremena za samo jednu društvenu mrežu, ovo je pravi odabir za vas. Facebook je najveća društvena mreža u svijetu, koju koristi čak 71% korisnika interneta, a među njima i mnogi poslovni subjekti. Facebook je odlično mjesto za objavu informacija o vašem poslovnom poduhvatu, kao i za komunikaciju s vašim postojećim i potencijalnim kupcima. Pošto nema nikakvih ograničenja (kao Twitter), ova društvena mreža odlična je za objavljivanje detalja u vezi vašeg biznisa, zanimljivog sadržaja, a i za prikupljanje feedbackova od vaših korisnika.
Također, Facebook pomaže pri izgradnji zajednice tj. vjernih poklonika vašeg branda, te se temelji na stalnoj komunikaciji – korisnici očekuju da se na njihove komentare, pitanja i pritužbe odgovara brzo i kvalitetno. Imajte u vidu da mnogi korisnici Facebooka vole i slikovne sadržaje, razne popuste i nagradne igre.
Ova ”brza” društvena mreža odlična je za sve poslovne subjekte koji vole promovirati nove proizvode, usluge, akcije i posebne događaje. Twitter pomaže svojim korisnicima da u pravom vremenu dobiju novosti tj. updateove od biznisa koje slijede. Koristan je za povezivanje sa stalnim i potencijalnim kupcima, interakciju s njima, te je odličan način za vlasnike biznisa da ostanu u toku s novostima iz njihove industrije.
Twitter ima ograničenje poruka – 140 znakova – te je korisniji za dijeljenje brzih i kratkih informacija s publikom, nego za izgradnju povezane zajednice. Ovu društvenu mrežu treba budno pratiti, kako biste bili upoznati sa svakim spominjanjem vašeg biznisa. Također, odgovaranje na upite i komentare sljedbenika je prioritet. Upamtite da sljedbenici očekuju konstantno tweetanje od vas.
Google+
Google+ ima preko 359 milijuna aktivnih korisnika svakog mjeseca. Mnogi ovu mrežu smatraju kombinacijom Facebooka i Twittera, međutim, Google+ ima odlične dodatke koji, uz ispravno korištenje, mogu rezultirati visokom popularnosti stranice, te upravo ti dodaci čine ovu mrežu odličnim odabirom za potrebe internet marketinga. Kao i ostale društvene mreže, i Google+ zahtjeva stalno dodavanje novog sadržaja, kao i interakciju ne samo s postojećim korisnicima, već i s drugim biznis profilima.
Također, Google+ ima dodatnu prednost – dolazi od Google-a, što znači da će biznis Google+ stranica uvelike pomoći vašim rezultatima u tražilici. Vaš sadržaj će se pojaviti na višoj poziciji u rezultatima pretrage onih ljudi koji vas prate na Google+. Vašu Google+ stranicu možete povezati i s popisima na Google Maps-u, putem Google+Local, čime ćete pomoći potencijalnim kupcima da nađu vas i informacije o vašoj tvrtki ili obrtu.
Više od 230 milijuna korisnika i 2.7 milijuna kompanija već se nalazi na LinkedIn-u. LinkedIn je društvena mreža koja ne zahtjeva puno održavanja, te se temelji na kreiranju profesionalnog izvora informacija o vama i vašem biznisu. Ako se želite povezati s drugim pripadnicima vaše industrije, pronaći nove zaposlenike ili istaknuti svoje iskustvo, ovo je prava mreža za vas.
LinkedIn ne traži puno od vas, ni stalno motrenje, ni stalno objavljivanje sadržaja. Dopušta vam da predstavite svoje proizvode i usluge, te korisnici koji imaju bilo kakva pitanje ili komentare mogu se javiti izravno vašim zaposlenicima, umjesto objavljivanja upita na profilu vašeg biznisa. Korisnici mogu promovirati proizvode i usluge kojima su zadovoljni. Također, biznis profili dopuštaju i objavu novosti vezane uz vaš biznis, ali ne promoviraju izgradnju zajednice kao Facebook.
Jedna od najvažnijih značajki LinkedIn-a su tzv. ”LinkedIn Groups” u kojima se stručnjaci iz područja iste industrije ili oni sa sličnim interesima druže i sudjeluju u raspravama, unutar iste grupe. Tu možete dijeliti sadržaj, pronaći odgovore na svoje upite, objaviti i pregledati razne oglase za poslove, steći vrijedne biznis kontakte, te se ustanoviti kao autoritet u svojoj industriji. LinkedIn grupe mogu imati na tisuće članova, te pridonose eksponiranju vašeg branda.
Ukoliko ne raspolažete neograničenim sredstvima i vremenom potrebnim za održavanje profila na svakoj društvenoj mreži, bolje je krenuti malim koracima, pa odabrati jednu ili pak dvije. Treba upamtiti da je zanemareni profil na društvenoj mreži štetniji od onog koji ne postoji i može oslabiti vaš online imidž.
Uzmite sve navedeno u obzir, i ovisno o prirodi vašeg poslovanja, zamišljenim ciljevima, količini vremena i resursima s kojima raspolažete, te ciljanoj publici do koje želite doprijeti, odaberite pravu društvenu mrežu koja će biti od važnosti za vaš poslovni uspjeh.
Leave a Reply