
Image by globonet-blog.ch
Teško je zanemariti važnost content marketinga u današnjem digitalnom svijetu. Blogovi, društvene mreže, e-mail newsletteri i mnogi drugi marketinški oblici temelje se upravo na pripremi kvalitetnog i zanimljivog sadržaja, kojeg će publika rado čitati, komentirati i dijeliti s drugima. Cilj sadržaja je upravo pretvorba korisnika iz čitatelja u kupce i sljedbenike određenog branda.
Preko 90% marketinaša koristi usluge content marketinga. Na vama je da im se priključite i odaberete najboljeg content marketing stručnjaka za vaš posao.
Brojne su vještine i znanja koje ta osoba treba posjedovati. Ovo su neke od njih:
1. Pisanje
Kao što i sama titula kaže, content menadžer bavi se pisanjem sadržaja i uređivanjem istog. Prema tome, od iznimne je važnosti da ta osoba bude ne samo dobar pisac, već i dobar pripovjedač, s prepoznatljivim stilom pisanja i sposobnošću da se kroz pisanu riječ približi publici, uspostavi emotivnu vezu s njom i pomogne svojim čitateljima pružanjem odgovora na njihove probleme.
2. Gramatika, pravopis i stil
Pisanje i uređivanje teksta dvije su drugačije stvari, no content menadžer treba objema odlično vladati. Temeljito znanje gramatike i poznavanje pravila pravopisa u srži su svakog uredničkog procesa. Uređivanje tekstova drugih pisaca zahtjeva posebno strpljenje i fokusiranje na detalje, tj. dobar content menadžer treba primijetiti i najmanje gramatičke greške i pogreške u pravopisu, te ih znati ispraviti, a da pritom ne promijeni značenje teksta.
Također, content menadžer treba biti svjestan dogovorenog stila pisanja u svakom trenu, tj. treba imati u vidu određene norme u pisanju za koje su se pisci dogovorili kako bi se zadržala dosljednost u svim pisanim tekstovima za određenog klijenta.
3. Istraživanje i struktura
Uz vješto pisanje i uređivanje teksta možemo povezati i sposobnost podrobnog istraživanja. Dobar content menadžer svoj će tekst često potkrijepiti izvorima i statistikama kako bi ojačao vjerodostojnost članka. Takve podatke treba znati pronaći u što kraćem vremenu. Naravno, svatko može istražiti određenu temu ako mu se za to omogući beskonačno vrijeme, ali samo dobar content menadžer će svoje istraživanje provesti brzo i efikasno, te u pronađenom materijalu prepoznati što je vrijedno i iskoristivo za njegov tekst.
Također, nakon istraživanja teme, content menadžer znati će kako napraviti kvalitetnu skicu teksta, na temelju čije strukture će nastati konačni članak.
4. Kreativnost
Ljudi su danas izloženi brojnim sadržajima i tekstovima od raznih tvrtki, udruga, organizacija, brandova i ostalih. U toj buci pisanog sadržaja, zadaća je content menadžera da se izbori za svoje mjesto i da se pobrine da publika primijeti upravo njegov tekst. Tu je od iznimne važnosti kreativnost spomenutog content stručnjaka. Osim razumijevanja tipa sadržaja koji je važan i zanimljiv ciljanoj publici, na njemu je i da smisli način na koji će privući publiku i postići da se njegov tekst pojavi na njihovim ekranima.
Kreativnost se može iskazati i u novim načinima objave starog sadržaja, i to kroz: ponovno pisanje članaka s drugog stajališta, nadopune članka novim zanimljivostima, ili promjene formata sadržaja, primjerice, objavu na blogu content menadžer može preraditi u e-knjigu ili vodič, koji korisnici mogu skinuti na kompjuter u PDF formatu.
5. Organiziranost
Content menadžer treba biti iznimno organiziran i nadgledati sve procese izrade teksta. On je ta osoba koja razumije brand i kakav sadržaj i glas treba stvoriti za taj brand. Dok se neke vještine, poput poznavanje gramatike i pravopisa, mogu naučiti, umijeće planiranja i definiranja jasnog uredničkog procesa i kalendara objave tekstova treba se nalaziti u srži dobrog content stručnjaka.
6. SEO
Pisci uvijek trebaju uzeti potrebe SEO-a (optimizacije web stranice) prilikom izrade sadržaja, tj. trebaju se pobrinuti da naslov sadržaja, kao i sami tekst sadrže određene ključne riječi (keywords) važne za bolje rangiranje web stranice klijenta.
Naravno, dobre taktike SEO-a ne uključuju stalno ubacivanje i ponavljanje ključnih riječi u tekstu, čime se smanjuje kvaliteta konačnog teksta, već korištenje spomenutih riječi na odabranim mjestima i u određenoj količini, kako bi se pobrinuli da će se web stranica, a time i njen sadržaj, naći na dovoljno visokoj poziciji u rezultatima pretrage, i da će je korisnici vidjeti.
7. Društvene mreže
Content menadžeri trebaju biti i poznavatelji društvenih mreža i razumjeti potrebe sadržaja i publike na tim platformama. Društvene mreže pomažu i SEO-u i čine sadržaj vjerodostojnim. Dobar content marketing stručnjak pobrinut će se da njegov sadržaj bude podijeljen na društvenim mrežama, i olakšati će proces shareanja publici, putem instaliranja društvenih dugmića uz svoj sadržaj.
Također, koristit će društvene platforme da uspostavi odnos s publikom, putem odgovaranja na pitanja korisnika i uvažavanja njihovog feedbacka, te s drugih velikanima iz industrije, promocijom njihovih brandova i sadržaja.
8. Simpatičnost i pristupačnost
Content menadžeri moraju biti dopadljivi. Faktor simpatičnosti važan je i vidljiv u stilu pisanja, razvijanju odnosa s publikom, iskonskom razumijevanju branda te poštovanju koje dobivaju od ostalih čiji rad nadziru. Content stručnjak treba biti pristupačan i lako se uklopiti u tim, kako bi taj isti tim doveo do vrhunskih rezultata.
Lako je izgubiti se u svijetu contenta, no efikasan content menadžer shvatit će koliko je važna uloga koju sadržaj ima u marketinškoj kampanji, tj. znat će se da sadržaj koji kreira ima cilj, a taj je poticanje korisnika na djelovanje kroz kupnju određenog proizvoda ili usluge. Prema tome, content stručnjak će svoj sadržaj uvijek uskladiti s potrebama i ciljevima marketinške kampanje.
Leave a Reply