
Image by hdwallpapers.com
Internet marketing proteklih je godina prošao kroz razne preobrazbe te je postao jedan od najvažnijih kanala marketinške promocije.
Učestale promjene te brzi napredak u toj poslovnoj sferi katkada je zaista teško pratiti. Tehnike i strategije koje su temelj dobre marketinške kampanje u jednoj godini, u idućoj svi napuštaju i prelaze na nove. Neke, pak, ostaju za stalno.
Što nam digitalni marketingaši spremaju u idućoj godini? Koji će trendovi dominirati? Odgovore na ova pitanja donosimo vam u nastavku teksta.
1. Pojačat će se važnost optimizacije mobilnih uređaja
Optimizacija za mobilne uređaje bila je prioritet svih poslovnih subjekata koji su prisutni online u 2014. godini. U idućoj godini ta marketinška strategija usredotočit će se na mnogo više od kreiranja responsive web stranica ili aplikacija za mobilne uređaje te će se okrenuti kreiranju sadržaja za optimizirane mobilne uređaje, kao i marketingu na društvenim platformama.
Predviđa se da će u drugoj polovici 2015. godine mnogi biznisi konačno uključiti mobilni aspekt u sva područja svoje internet marketing kampanje, pa će imati: responsive web stranicu, oglase za mobilne uređaje, i poseban sadržaj kreiran za korisnike koji posjećuju web stranice putem mobilnih uređaja.
2. Brandovi će shvatiti važnost marketinga putem društvenih mreža pa će broj plaćenih oglasa na istima porasti
U prvoj polovici ove godine, Facebook je objavio da je ostvario 10 posto veći prihod od oglasa u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu. Pošto domet organskih objava nastavlja opadati, a Facebook postavlja ograničenja na vrste objava koje se mogu naći na korisnikovom news feedu, plaćeno oglašavanje će porasti, kao pokušaj biznisa da održe rezultate prometa i prodaje putem društvenih kanala. Poslovni subjekti, svjesni pozitivnih rezultata svojih ulaganja u društvene mreže, poput povećane izloženosti svog branda korisnicima i većeg prometa, smatraju da su plaćeni oglasi mjerilo tih rezultata.
3. Uloga content marketinga bit će jača nego ikad
93% B2B marketingaša izjavilo je da je koristilo content marketing u 2014. godini. Od toga, 42% njih smatra svoju strategiju efikasnom, što je porast od 36% u odnosu na prethodnu godinu.
Pošto marketingaši nastavljaju uviđati vrijednost content marketinga, novac koji se prije ulagao u PPC (pay per click – metoda naplate po kliku) kampanje, SEO i društvene mreže, preusmjerit će se u budžet content marketinga.
Također, svi koji žele opstati i napredovati u online segmentu će ulagati u izradu sadržaja za mobilne uređaje, poput kreiranja kratkog sadržaja koji se može jednostavno čitati na mobilnih uređajima, razumijevanja navika korisnika spomenutih uređaja te fokusiranje na video i vizualni sadržaj koji se lako pregledava putem mobilnih uređaja.
4. E-mail marketing će iznova doći u centar pozornosti
Zbog smanjene izloženosti brandova na društvenim mrežama te pretraživača koji raznim algoritmima uvjetuju rangiranje web stranica, biznisi će se okrenuti jedinom marketinškom kanalu kojeg mogu u potpunosti kontrolirati: svojoj e-mail listi pretplatnika. Fokusiranjem na e-mail marketing te isprepletanjem istog s content marketingom, dodatno će se zamutiti granice između ova dva marketinška kanala.
Brandovi, koji će uvidjeti važnost content marketinga, tražit će način da iznova iskoriste postojeći sadržaj (primjerice preoblikovanje sadržaja u novi materijal u obliku PDF-a, koji se može skinuti s interneta) te ga promoviraju putem e-mail kanala.
U 2015. godini, brandovi će početi shvaćati koliko je važno da se istaknu od svoje konkurencije po pitanju e-mail marketinga, te nužnost definiranja strategije usmjerene ka razvijanju odnosa sa svojim e-mail pretplatnicima, umjesto fokusiranja iste na brzu prodaju.
5. Bit će još teže odrediti granice između SEO-a, content marketinga i društvenih mreža
Content marketing se često opisuje kao ”novi SEO”, što je donekle istinito. SEO i content marketing nastavit će postojati kao dvije zasebne, ali isprepletene discipline, koje ovise jedna o drugoj kako bi bile uspješne.
Content marketing je postao važan faktor koji utječe na rangiranje web stranice u rezultatima pretrage. Biznisi koji ne ulože u kvalitetnu content strategiju ubrzo će shvatiti da cijela njihova SEO kampanja nije toliko uspješna koliko je mogla biti da su se ozbiljnije pozabavili content marketingom.
SEO će se smatrati dijelom internet marketinga koji se bavi tehničkim detaljima, primjerice meta tagovima, pitanjima indeksiranja stranica, oporavka od sankcija i istraživanjem ključnih riječi. Društvene mreže, pak, postat će neizostavni dio potreban za jačanje dometa svake marketinške strategije. Biznisi će shvatiti njihovu važnost za jačanje branda, izgradnju autoriteta biznisa, pružanja boljeg uvida u razmišljanje korisnika te ostvarivanje većih konverzija.
6. Brandovi će raditi na razvijanju ljudskog pristupa korisnicima na društvenim mrežama
S porastom važnosti društvenih mreža, brandovi će napokon shvatiti da se njihovi korisnici nalaze na društvenim platformama upravo kako bi komunicirali s drugim ljudima, a ne s brandovima koji imaju hladan stav te se služe poslovnim jezikom.
Brandovi koji se uspiju povezati sa svojom publikom na ljudskoj razini ostvarit će više konverzija, steći odanost korisnika prema svom brandu, brže izgraditi svoju stalnu publiku te u konačnici imati više zadovoljnih kupaca. Sposobnost branda da ostvari ljudsku komunikaciju sa svojim korisnicima najvažniji je faktor koji će uvjetovati njihov uspjeh na društvenim mrežama.
7. Marketinški stručnjaci će tražiti nove načine da učine tzv. prirodno oglašavanje (native advertising) manje komercijalnim, a više relevantnim
Zbog stalnog opadanja u postotku klikova (CTR – click-through rate) tijekom proteklih godina, biznisi su počeli shvaćati koliko su nedjelotvorni oglasi putem bannera za ostvarivanje prodaje. Iako je povećana izloženost branda i dalje glavna prednost oglasa putem bannera, manji biznisi koji žele rezultate bit će manje voljni uložiti u marketinški kanal koji ne donosi jasan povrat uloženih sredstava (ROI – return of investment).
S porastom popularnosti tzv. prirodnih oglasa (native ads), marketingaši i oglašivači će raditi na novim načinima oponašanja uredničkog sadržaja, i zadržavanju transparentnosti za posjetitelje svoje web stranice. U 2015-oj godini, oglašivači i brandovi će surađivati i kreirati sponzorirani sadržaj, s ciljem objave istog uz primarni sadržaj. Na taj način, osigurat će se da prirodni oglasi nisu komercijalne prirode, već nude relevantne i zanimljive dodatne sadržaje čitateljima.
Leave a Reply