
Image by evonomie.net
Prije nego što pojačate svoju marketinšku kampanju, a time i trud oko SEO-a, važno je provesti analizu web stranice kako biste otkrili i ispravili bilo kakve probleme koji bi mogli utjecati na autoritet vaše domene.
Primjerice, pogreška u izradi stranice, ili pak nepravilna struktura navigacije iste, može imati veliki utjecaj na vidljivost stranice na web tražilicama, i to prije samog početka vaše marketinške kampanje.
Provjera SEO faktora na vašoj stranici (onsite) pomoći će pri pronalaženju i uklanjanju takvih problema, te vam pomoći da ostvarite odličan početak vaše kampanje.
Lista SEO čimbenika koju smo pripremili dat će vam uvid u najvažnije elemente koji utječu na vidljivost pretrage, te vam pomoći u uklanjanju nekih od najčešćih problema na koje možete naići.
#1 Osiguravanje dostupnosti i prisutnosti web stranice za indeks pretraživanja
Za početak, trebate ustanoviti jesu li svi dijelovi vaše web stranice vidljivi Googleovim web-paucima (Googlebot) i lako dostupni pojedinačnim korisnicima. U protivnom, vaša web stranica neće ostvariti visoku poziciju u rezultatima pretraživanja i definitivno nećete ispuniti potencijal kroz organski promet.
Provjerite dokument robots.txt – Prisutnost ovog dokumenta u vašem izvornom kodu može onemogućiti web-paucima da vide dio ili pak cijelu stranicu.
Provjerite postoje li robots meta oznake. – Ovakve meta oznake objašnjavaju „web-paucima“ smiju li ili ne pregledati određenu stranicu. Ukoliko vidite da je noindex oznaka povezana s meta nazivom robots, znat ćete da je pregled te stranice onemogućen.
Provjerite imate li 404 pogrešaka i linkova koji ne vode nikuda (broken links). – Za početak, prijavite se na svoj račun na Googleovom alatu za vlasnike stranica (Google webmasters tools). Tu možete pogledati kakve su performanse vaše web stranice. Pod opcijom Crawl Errors možete vidjeti pregled svih pogrešaka na stranici na koje su Googleovi web-pauci naišli, koje je onda moguće ispraviti uz pomoć opcije Diagnostics.
Pregledajte XML mapu stranice. – XML mapa stranice služi kao mapa za web-pauke, te prema tome treba pratiti određene protokole i biti uploadana na vaš račun na Googleovom alatu za vlasnike stranica.
Usporedite XML mapu stranice s pregledom stranice (Site Crawl). – Provjerite postoje li neke stranice koje se pojavljuju u mapi, ali ne i kod pregleda? Dvaput provjerite podatke i dosljednost istih.
Uklonite Flash i JavaScript sa stranice. – Ukoliko nije neophodno, vaša web stranice ne bi trebala sadržavati elemente Flasha ili pak JavaScripta, koji su posebno teški za prepoznavanje i indeksiranje. Također, isti znaju biti nekompatibilni s mobilnim uređajima (ovo pišemo iz seo kuta gledanja pa smo malo kritični).
#2 Provjera faktora koji utječu na autoritet web stranice
Nadalje, pregledajte sve „slabije“ faktore koji utječu na način na koji Google vidi vašu stranicu – kao autoritativnu ili ne.
Provjerite navigaciju. – Ima li vaša stranica jednostavnu navigaciju? Može li korisnik s lakoćom doći do onoga što traži? Vaše bi stranice trebale biti vertikalno povezane, sa širokim spektrom kategorija, potkategorija, te pripadajućim stranicama istih. Također, provjerite koliko klikova je potrebno za kretanje stranicom i pri tome se vodite onim – što manje, to bolje.
Izmjerite brzinu učitavanja stranice. – Korištenjem raznih alata možete izmjeriti brzinu učitavanja vaše web stranice, kako na računalu, tako i na mobilnim uređajima. Što joj manje vremena treba, to bolje. Korisnici ne žele gubiti vrijeme na čekanje učitavanja sporih web stranica, te vrlo lako pronalaze alternativne stranice koje rade bolje i brže.
Pobrinite se da je stranica zaštićena. – Iako će vam ovaj korak dati samo mali poticaj po pitanju bolje pozicije u rezultatima pretraživanja, ipak se isplati unaprijediti vašu web stranicu na SSL šifriranje.
Popravite URL-ove. – Svaki URL (web adresa) na vašoj stranici bi trebao biti kratak, jednostavan za čitanje, koristiti riječi, a ne s brojeve, te sadržavati relevantne ključne riječi.
Provjerite imate li internih linkova koji ne vode nikuda. – Provjerite sve “unutarnje” linkove kako biste se uvjerili da upućuju na pravilne dijelove unutar vaše web stranice.
Uklonite loša preusmjeravanja. – 302, 307 i JavaScript preusmjeravanja se ne preporučaju, iz razloga što ne daju nikakvu vrijednost novoj stranici. Koristite 301 redirekciju za preusmjeravanje kao alternativu.
Testirajte kompatibilnost. – Vaša web stranica trebala bi biti optimizirana za mobilne uređaje i kompatibilna s raznim pretraživačima, tj. imati responzivni dizajn. Naime, od 21. travnja ove godine, Google je uveo mobilnu prilagođenost kao novi faktor za rangiranje web stranica, koji će znatno utjecati na ostvarivanje pozicije stranice u rezultatima pretraživanja putem mobilnih uređaja.
Koristite Google Analitiku. – Provjerite da je vaša skripta pravilno instalirana i da dobivate informacije za svaku stranicu.
#3 Unaprijeđivanje sadržaja, tzv. content faktora
Naposljetku, uvjerite se u kvalitetu trenutnog sadržaja na vašoj stranici.
Provjerite title i meta oznake. – Svaki od vaših naslova i opisa bi trebao biti jedinstven, te sadržavati ključne riječi relevantne za vašu tvrtku. Vaši opisi bi trebali i privući čitatelja, te ga navesti da klikne na sadržaj. Možete testirati neprikladne naslove i opise u Search Appearance i HTML Improvements sekcijama Googleovog alata za vlasnike stranica.
Uvjerite se da postoji sadržaj na svakoj stranici. – Svaka stranica bi trebala imati barem jedan ili dva paragrafa jedinstvenog teksta podložnog indeksiranju.
Pregledajte slike i multimedijalne sadržaje. – Sve slike na vašoj web stranici, kao i ostali sadržaji, bi trebali imati alt oznaku ili meta informacije koje ih pravilno predstavljaju Google-u.
Provjerite kvalitetu sadržaja. – Ova stavka često biva zanemarena. Je li vaš sadržaj važan, relevantan, jednostavan za čitanje, te ne sadrži pravopisne i gramatičke pogreške? Pripazite jer svi navedeni problemi mogu utjecati na autoritet vaše web stranice.
Leave a Reply