
Image by newsisoft.com
Korištenje content marketinga te kreiranje sadržaja za potrebe vašeg posla može biti intenzivan i skup projekt. To ne znači da se ne biste trebali na njega odvažiti, već da mu trebate pristupiti s određenom strategijom i definiranim ciljevima.
Pogreške se lako dogode te vas mogu poprilično koštati, u smislu gubitka resursa, vremena i novca. Dobra vijest je ta da, uz malo planiranja i razvijanja strategije, te uz opsežno istraživanje područja content marketinga, možete lako izbjeći učestale pogreške koje se događaju i onima najboljima.
Odlična strategija za content marketing otvorit će vam mnoga vrata i ukazati vam na brojne mogućnosti za koje još niste ni znali da su vam na raspolaganju. To nije jednokratna investicija, već dugotrajno ulaganje u rast vašeg biznisa.
Prema tome, fokusirajte se na izbjegavanje sljedećih pogrešaka, kako bi vas vaš content marketing doveo do željenih rezultata.
Rad bez strategije
Content marketing će biti uspješan i dovesti do rezultata jedino ukoliko ispunjava vaše poslovne ciljeve, bili oni dovođenje novih kupaca, izgradnja dugačke liste pretplatnika na vaš e-mail newletter ili možda povećanje prometa prema vašoj web stranici.
Razvijanje strategije i temeljito planiranje ključ je uspjeha svake marketinške kampanje. Prema tome, neke je stvari bitno definirati odmah na početku, poput odgovora na sljedeća pitanja:
- Koji su ciljevi marketinške kampanje vašeg biznisa?
- Koja je vaša strategija da dođete do željenih rezultata?
- Je li content marketing taj koji vas može dovesti do istih?
- S koliko vremena i resursa raspolažete?
Važno je shvatiti da content marketing nije jednokratni izlet u područje marketinga, već zahtjeva mnogo vremena i resursa da bi kvalitetno djelovao. Organizacija rada pisaca, dizajnera, marketing menadžera i ostalih, kako bi se kreirao zanimljiv sadržaj za ciljanu publiku, ojačao brand i izgradila zajednica koja će pratiti vaše sadržaje i podijeliti ih na drugim platformama, zahtjeva pomno isplaniranu strategiju, koja će u konačnici dovesti do željenih rezultata.
Pisanje za pogrešnu publiku
Prije svakog sadržaja kojeg napišete za potrebe content marketinga trebate se zapitati sljedeće: „Tko je moja ciljana publika?“ Temeljito poznavanje vaše ciljane publike pomoći će vam pri odabiru tematike, strukture, statistika, izvora, infografika i sličnog, kao i pri odabiru tona i stila pisanja vašeg sadržaja.
Bez jasno definirane publike za koju pišete, pisat ćete tekstove koji neće voditi do konverzija, tj. neće doprijeti do prave publike koja je spremna na kupnju vašeg proizvoda ili usluge. Prema tome, sav trud i resursi koje uložite u content marketing neće donijeti željene rezultate. Fokusirajte se na jasno određenu ciljanu publiku i kreirajte sadržaj koji će ta publika smatrati relevantnim i zanimljivim.
Fokusiranje na brand
Pri kreiranju sadržaja važno je razmišljati kao konačni korisnik tj. čitatelj, a ne samo kao vlasnik poslovnog subjekta koji želi ostvariti profit. Mnogo marketingaša piše tekstove sa svojih stajališta, opisujući način na koji oni vide svijet te pričaju previše o sebi, svojem poslu i sličnim temama, što u konačnici dovodi do otuđivanja publike koja ne želi čitati nečije hvalisanje.
Dobar content marketing temelji se na educiranju čitatelja na ljudski način, putem konstantne komunikacije. Sadržaj se ne smije fokusirati na vaš poslovne ciljeve, već na vašu publiku. Manje “mi”, a više “vi”; to je prava taktika. Sve se treba prilagoditi čitatelju, ili barem kreirati na način da on ili ona stekne dojam da je tako. Publika se želi osjetiti posebnom i cijenjenom, i na vama je da to postignete kroz vaš sadržaj.
Kreirajte tekstove temeljene na vrijednosti koje vaš posao promiče, ali ne koristeći sami brand pri tome. Primjerice, ako vodite osiguravajuću tvrtku za automobile, ponudite svojoj publici sadržaje o sigurnoj vožnji, umjesto nabrajanja razloga zbog kojih ste vi najbolji u svojoj industriji. Tekst uvijek možete nadahnuti svojim brandom, koristeći pripadajući font ili boje, čime ne skrećete izravno pozornost na svoj brand, ali ostajete prisutni u očima čitatelja.
Zanemarivanje rezultata
Razvijanje strategije za content marketing zahtjeva mnogo uloženog vremena, razne resurse i ogromne količine truda. Važno je pratiti rezultate i mjeriti koliko su učinkoviti vaši napori.
Praćenje dužine tekstova koje pišete, broja komentara koje čitatelji ostavljaju i ostalog, odličan je način da vidite koje teme su zanimljivije publici, koje ih potiču na raspravu, a koje ne, i da prema tome regulirate daljnju tematiku svojih tekstova.
Ne zaboravite pratiti i rezultate shareanja svog sadržaja, poput dijeljenja sadržaja na raznim društvenim mrežama, poput Facebooka i Twittera, te broj pretplatnika na vaš blog ili e-mail newsletter.
Nadalje, važno je pratiti i druge rezultate koji služe kao indikatori o povratku uloženih sredstava (ROI – return of investment), primjerice, odabir ključnih riječi za potrebe optimizacije vaše web stranice (SEO) i mjerenje dobivenih rezultata putem tih korištenih ključnih riječi, kao i dodavanje novih koje su relevantne za vašu stranicu.
Naposljetku, konverzije su faktor koji je često zanemaren. Ukoliko imate sadržaj koji je iznimno popularan kod publike, pobrinite se da isti sadrži jasan, uvjerljiv poziv na akciju (CTA – call to action), koji će potaknuti čitatelje na djelovanje koje vi želite. Mjerite rezultate vaše prodaje, te pratite koliki utjecaj na nju ima upravo vaš sadržaj.
Leave a Reply