
Image by exacttarget.com
Vrijednost content marketinga je danas veća nego ikad. Kreiranje sadržaja te strateška promocija istog, tehnike su koje dovode do uspjeha svake kampanje, a marketingaši čine sve kako bi budžete za druge oblike marketinga preusmjerili upravo u ovaj popularni marketinški kanal. Ipak, i content marketing ima svoje poteškoće.
U nastavku teksta donosimo vam pregled izazova s kojima će se marketingaši suočiti u sljedećoj godini po pitanju content marketinga, te trendove koji će dominirati u istom.
1. Klijenti – poslovni subjekti će shvatiti da je objavljivanje sadržaja samo prvi korak. Prava vrijednost dolazi od promocije istog.
Većina poslovnih subjekata koja i nije previše upućena u content marketing trendove smatra da je kreiranje sadržaja, te objava istog najvažniji dio content marketing strategije. Nažalost, ti biznisi su u zabludi. Područje kojem se treba posebno posvetiti je promocija kreiranog sadržaja, na što mnogi zaboravljaju. Prema istraživanju koje je proveo Altimeter, tek 26% martketingaša aktivno ulaže u promociju sadržaja, iako čak više od polovice njih smatra da je promocija ključ uspjeha kampanje.
Planiranje strategije za promociju sadržaja je ono što će izdvojiti određeni poslovni subjekt od njihove konkurencije. Optimizacija za pretraživače te mobilne uređaje, izgradnja odnosa s brandovima, te suradnja s autoritetima u vašoj industriji, samo su neki od načina da osigurate da vaš sadržaj dosegne svoju ciljanu publiku.
2. Content marketing će se u potpunosti povezati s marketingom društvenih mreža.
Društvene mreže su za sve koji žele odraditi online marketing ozbiljno vjerojatno i najvažniji kanal za promociju sadržaja. Kako tvrtke budu uviđale vrijednost društvenih mreža po pitanju jačanja izloženosti i dometa njihovog sadržaja, sve će se više oslanjati na njihovu pomoć po pitanju promocije. Iako već sada velika većina marketingaša prepoznaje važnost društvenih kanala za svoj marketing (čak 94% njih smatra da su društvene mreže važan dio marketinške strategije), još će ih se više u 2015. godini okrenuti ovoj strategiji za promociju sadržaja.
Fokusiranje na promociju putem društvenih mreža će pridonijeti povećanom broju organskih objava, kao i porastu korištenja plaćenog oglašavanja. Poslovni subjekti će svoj budžet usmjeriti ka plaćanju oglasa i istaknutih objava, posebice na društvenim mrežama Facebook, Twitter i LinkedIn.
3. Marketinški stručnjaci će favorizirati oglase s relevantnim sadržajem.
Već smo primijetili porast tzv. prirodnih oglasa (native ads) kod mnogih izdavača, poput BuzzFeed-a, The New York Times-a i Forbes-a. Pošto su biznisi uvidjeli koliko su nedjelotvorni oglasi putem bannera, koji pripomažu jedino izloženosti branda publici, prirodni oglasi, poput sponzoriranog sadržaja, su postali popularniji i korisniji za uspješnu marketinšku kampanju.
Kao što se razni proizvodi smještaju u filmove te se tako promoviraju, na isti način će oglašivači objavljivati svoje oglase kao dio većeg, relevantnog sadržaja, koji nije komercijalne prirode, već od koristi čitateljima. Izdavači i oglašivači će svojoj suradnjom osigurati da plaćeni sadržaj rezultira odličnim korisničkim iskustvom, te da se s lakoćom uklopi u veću cjelinu.
4. Tvrtke koje prihvate content marketing će doći do bolje pozicije u rezultatima pretrage.
Iako se SEO i content marketing smatraju zasebnim disciplinama, danas se ipak njihovo područje djelovanja donekle preklapa. Naime, često objavljivanje sadržaja privlači linkove te dovodi do većeg broja shareova i do jačanja branda, što u konačnici rezultira boljim rangiranjem u tražilicama.
Promatrajući faktore koji utječu na rangiranje web stranice u rezultatima pretrage, jasno je vidljivo da kvalitetniji i duži sadržaji te oni koji dobiju mnogo lajkova i shareova na društvenim mrežama, dolaze do najboljih pozicija na tražilicama.
5. Popraviti će se reputacija tzv. gostujućeg bloganja (guest blogging) kao dio strategije content marketinga.
Gostujuće bloganje (guest posting), nekad popularna tehnika internet marketinga, u posljednje je vrijeme omražena te su marketingaši napustili korištenje te tehnike za izgradnju linkova. Ipak, teško je ne prepoznati prednosti te strategije, poput izgradnje branda, izloženosti istog publici, povećanog dometa, kreiranja zajednice i sl.
Odlični content marketingaši znaju vrijednost koja leži u legitimnom gostujućem bloganju, kod kojeg svaka objava i članak pridonosi vrijednosti web stranice na kojoj bloger gostuje. Oni znaju da cilj te vrste bloganja nije marketing ili oglašavanje proizvoda, već doprinos kvaliteti web stranice putem odličnog, relevantnog i kvalitetnog sadržaja. Iz tog razloga, 2015. godina bi mogla pružiti još jednu šansu ovoj nekoć popularnoj marketinškog strategiji.
6. Budžet za content marketing će u većini industrija doseći visoke razmjere.
52% B2B marketingaša planira uložiti veći dio svog budžeta u content marketing strategiju u sljedećoj godini. Pošto marketingaši i vlasnici biznisi prepoznaju vrijednost i prednosti content marketinga, novac koji su prije ulagali u SEO kampanju će pak sad preusmjeriti u budžet za content marketing.
Ova investicija pridonijet će kreiranju različitih vrsta sadržaja, od članaka, objava na blogovima, videozapisa, sadržaja kreiranog za mobilne uređaje i ostalih. Također, marketingaši će uložiti određeni dio svog budžeta i u promociju spomenutog sadržaja putem različitih marketinških kanala.
7. Content marketingaši će usavršiti svoje korištenje e-mail marketinga.
U protekloj se godini e-mail marketing smatrao kanalom za promociju postojećeg sadržaja, poput objava na blogu te novosti o raznim proizvodima i uslugama pretplatnicima. Međutim, ovaj način promocije počeo je opadati u svom učinku, te će marketingaši morati pronaći novi način za ostvarivanje svojih content marketing ciljeva putem e-maila.
Rezultati ankete koju je proveo Hubspot ukazuju na činjenicu da su korisnici danas više nego ikad manje voljni ostvariti kupnju na temelju e-maila kojeg su primili. Uzevši u obzir taj podatak, te činjenicu da su mnogi korisnici frustrirani sve većim brojem neželjene pošte zbog koje ne žele ni čitati sadržaj svih svoj e-mailova, izazov je pred marketingašima jasan: kreiranje relevantnog sadržaja, koji će koristiti čitateljima te ih ponukati da prate njihove sadržaje i dalje.
Leave a Reply